Počet záznamů: 1  

Sociolinguistic Study of Multimodal Metaphor and its Application in Advertisement

  1. Údaje o názvuSociolinguistic Study of Multimodal Metaphor and its Application in Advertisement / Martina Janoutová
    Další variantní názvyMultimodální metafora a její aplikace. Sociolingvistická studie
    Osobní jméno Janoutová, Martina, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis8 listů : barevné ilustrace
    PoznámkyVedoucí práce Kateřina Šteklová. Oponent Tomáš Mach. Název a text práce v anglickém jazyce
    AbstraktTato práce se zabývá využitím multimodálních metafor v reklamě, zkoumá jak její sociolingvistické dimenze, tak praktické aplikace. Na základě teorií Lakoffa, Johnsona, Forcevilla, Müllerové a dalších zkoumá, jak inzerenti kombinují lingvistické, vizuální a vtělené prvky, aby vytvořili působivé příběhy. Teoretická část sleduje historickou trajektorii a vývoj metafory od Aristotela po současnost a zároveň zkoumá metaforická gesta, barvy a kulturní dimenze. V praktické části jsou kvalitativní metody včetně diskurzivní analýzy využity ke zkoumání dopadu multimodálních metafor na vnímání a chování spotřebitelů. Analýzou různých reklam si práce klade za cíl odhalit složité způsoby, jak multimodální metafory sdělují zprávy, vyvolávají emoce a rezonují s různorodým publikem, přičemž zdůrazňuje jejich vlivnou roli při orientaci v kulturní rozmanitosti a utváření reklamního diskurzu.
    This thesis delves into the utilisation of multimodal metaphors in advertising, exploring both its sociolinguistic dimensions and practical applications. Drawing upon theories by Lakoff, Johnson, Forceville, Müller and others, it examines how advertisers blend linguistic, visual, and embodied elements to create compelling narratives. The theoretical segment traces metaphor's historical trajectory and development, from Aristotle to contemporary times, while also exploring metaphorical gestures, colours, and cultural dimensions. In the practical section, qualitative methods, including discourse analysis, are utilised to investigate the impact of multimodal metaphors on consumer perceptions and behaviours. By analysing various advertisements, the thesis aims to unveil the intricate ways multimodal metaphors convey messages, evoke emotions, and resonate with diverse audiences, emphasising their influential role in navigating cultural diversity and shaping advertising discourse.
    Dal.odpovědnost Šteklová, Kateřina (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Mach, Tomáš (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla angličtina * reklama a propagace * metafora
    Předmět.hesla Multimodální metafora v reklamách * metaforická gesta * vtělená metafora * kultura a metaphora * konceptuální metafora * Multimodal metaphor in advertisement * metaphorical gestures * embodied metaphor * culture and metaphor * conceptual metaphor
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt811.111 - Angličtina
    MDT811.111 * 659.1 * 81'373.612.2 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.angličtina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187909
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 156763300715676sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.