Počet záznamů: 1  

Využívání metod podporující inkluzivní principy při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve Waldorfské škole

  1. DA 12668
    Kovácsová, Michaela, 1997-
    Využívání metod podporující inkluzivní principy při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve Waldorfské škole / Michaela Kovácsová. -- 2020. -- 118 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Renata Šikulová. -- Oponent Barbora Lanková. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na způsoby práce, přístupy a metody, jež se aplikují na vybrané waldorfské škole, v rámci práce s dětmi se speciálně vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována otázkám inkluzivního vzdělávání, zejména změně přístupu společnosti k jedincům s postižením, podstatou inkluzivního vzdělávání, platnou legislativou, strategiemi a inkluzi v praxi. V rámci inkluzivní praxe se teorie zajímá o aktéry inkluze, metody a formy práce. Dále se teoretická část bude snažit nastínit problematiku waldorfského způsobu vzdělávání. Dočíst se zde můžeme zejména o waldorfských edukačních zásadách, průběhu vyučování, důležitosti třídního učitele a rodičů. Ale také o odlišném školním prostředí. Empirická část je postavena na kvalitativním výzkumu. Cílem výzkumu bylo prokázání vybraných aspektů inkluzivního školního prostředí ve waldorfské škole v Třebušíně. Nástrojem pro získání potřebných informací se stal polostrukturovaný rozhovor s rodiči a učitelkami žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z waldorfské školy v Třebušíně.. -- Abstrakt: My bacherol thesis is about forms of work as well as methods that are being applied to children with special education needs at a Waldorf institute which I have choosen. The theoretical part deals with the topic of inclusive education. Especially how society's view on the handicapped has changed over the course of history. As well as what are the principles of inclusive education. The theoretical part also covers certain educational laws and inclusion in practice. The inclusion in practise describes people initiating inclusion such as teachers or parents and it also describes forms of work applied to the children with special educational needs. Next, the theoretical part dealineates the problematics of Waldorf education - educational principles, the course of the lessons and the importance of the teacher and parents. Last but not least it limns different kinds of school enviroment. The empirical part is based on a quality research using semi-structured interviews with parents and teachers of the pupils with special educational needs who attend the Waldorf school of Třebušín. The objective of the research was to prove the usage of certain inclusive principles at the Waldorf school of Třebušín.
    Šikulová, Renata, 1963-. Lanková, Barbora. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    integrovaná výchova a vzdělávání. waldorfské školy. waldorfská pedagogika. individuální vzdělávací programy. inkluzivní strategie. kooperativní učení. budování inkluzivní kultury. tvorba inkluzivní politiky. rozvoj inkluzivní praxe. inclusive education. inclusive strategy. cooperative learning. Waldorf school. creating inclusive culture. creating inclusive politics. development of inclusive practice. individual educational needs. bakalářské práce
    37.043.2. 373:371.4. 37.091.4. 37.091.214. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.