Počet záznamů: 1  

Charakteristika odpružení vozidla při přejezdu nerovnosti

  1. DB 107
    Kampo, Jan, 1990-
    Charakteristika odpružení vozidla při přejezdu nerovnosti / Jan Kampo. -- 2018. -- 105 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata + 1 CD. -- Vedoucí práce Štefan Segľa. -- Oponent Juraj Gerlici. -- Abstrakt: Disertační práce se zabývá problematikou vertikálního kmitání nesymetrické mechanické soustavy tvořené soustavou tuhých, pružně vázaných těles při různém kinematickém buzení. Práce se skládá ze tří částí. V první části jsou popsány teoretické základy kmitání, dynamických a matematických modelů vozidel, jakož i modelování deterministických překážek a stochastické vozovky. Teoretická část se dále věnuje teoretickým základem optimalizace, tvorbě cílových funkcí, vedlejších podmínek a popisu použitých optimalizačních metod. Druhá část se zabývá dynamickou analýzou a optimalizací parametrů vybraných modelů.. Rozdělená je do tří podkapitol. První je vyšetřen rovinný model. Je stručně vysvětlen postup numerické simulace a optimalizace. V podkapitole vyšetřování rovinného modelu je provedena optimalizace vybraných parametrů zjednodušeného modelu sedačky řidiče, včetně vykreslení průběhu zrychlení, její absolutní a relativní výchylky mezi sedačkou a podlahou vozidla. Dále je vyšetřen dynamický prostorový model a provedena optimalizace vybraných parametrů. Třetí část je zaměřena na experimentální řešení. Jsou provedena numerická i experimentální řešení a provedeno porovnání výsledků. Jak vyplývá z výsledků práce má výzkum v této oblasti velký význam.. -- Abstrakt: The dissertation deals with problems of vertical oscillation of an asymmetric mechanical system consisting of a system of rigid, elastic-bound bodies under different kinematic excitation. The work consists of three parts. The first part describes the theoretical foundations of vibrations, dynamic and mathematical models of vehicles as well as modeling of deterministic obstacles and stochastic paths. The theoretical part is also focused on the theoretical basis of optimization, creation of target functions, secondary conditions and description of used optimization methods. The second part deals with dynamic analysis and optimization of selected parameters on selected models. It is divided into three subchapters. The first is the plane model examined. The numerical simulation and optimization procedure is briefly explained. The optimization of selected parameters on the simplified model of the driver's seat, including the drawing of the acceleration course, its absolute and relative displacements between the seat and the floor of the vehicle, is performed in the subchapter of the plane model investigation. In addition, a dynamic spatial model is investigated and optimized selected parameters are performed. The third part focuses on experimental solutions. Numerical and experimental solutions are performed and results are compared. As is clear from the results of the work, research in this area is of great importance.
    Segľa, Štefan, 1954-. Gerlici, Juraj. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra strojů a mechaniky
    mechanické kmitání. experimentální fyzika. mechanická soustava. numerické řešení. trolejbus. genetické algoritmy. oscillation. mechanical system. numerical solution. trolleybus. genetic algorithms. disertace
    53:001.891.5. 534. (043.3)

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.