Počet záznamů: 1  

Možnosti využití mentoringu v oblasti podpory osobního a profesního rozvoje pedagogických pracovníků

  1. DA 7891
    Dostál, Jiří, 1979-
    Možnosti využití mentoringu v oblasti podpory osobního a profesního rozvoje pedagogických pracovníků / Jiří Dostál. -- 2017. -- 72 listů : grafy. -- Oponent Jiří Škoda. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku možnosti využití mentoringu v oblasti podpory osobního a profesního rozvoje pedagogických pracovníků, když mentoring je v současné době oficiálně zapracovávaný pojem a způsob předávání zkušeností v rámci školství resp. kariérního řádu. Teoretická východiska jsou postavena na aktuálních poznatcích z oblasti mentoringu se zaměřením na školství. Práce se zejména zaměřuje, kromě definice pojmu, na jeho vyčlenění oproti pojmům jiným, jako je kupříkladu koučing nebo supervize. Dále se práce soustřeďuje na hlavní aspekty mentoringu jako takového. Praktická část práce je zaměřena na prezentaci výzkumného šetření zacíleného na zjištění a zejména analýzu využívání mentoringu ve školské praxi, včetně jeho jednotlivých aspektů, jak je tento způsob zvyšování kvalifikace v rámci školské praxe přijímán a kde jsou spatřována jeho pozitiva, příp. negativa při zapojení školy do mentoringového procesu. Výzkumná data byla získána metodou fokusních skupin, které pomohly specifikovat otázky, jež byly následně aplikovány v rámci dotazníkového šetření. Cílem této práce jsou závěry a doporučení týkající se užití vzdělávání školských pracovníků formou mentoringu a to jak pro praktické využití pro jednu ze stran mentor-mentee, tak případně pro teoretické pochopení a nastavení systému vzdělávání vedoucími pracovníky.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with the possibility of using mentoring usage in the area of support of personal and professional development of pedagogical staff, when mentoring is currently an officially incorporated term and a way of transferring experience within the education system, respectively career order. The theoretical background is based on current knowledge from the area of mentoring with a focus on education. In particular, the work focuses on the definition of the concept, in addition on the definition of the term in relation to concepts other than, for example, coaching or supervision. Subsequently the work focuses on the main aspects of mentoring as such. The practical part of the thesis focuses on the presentation of a research survey mainly aimed at finding and analyzing the use of mentoring in school practice, including its individual aspects, how this method of enhancing qualification in school practice is seen, showing its positives and negatives of involvement of the school in the mentoring process. Research data had been obtained using the focus group method, which helped to specify the questions that were subsequently applied in the framework of the questionnaire survey. The aim of this work is to draw conclusions and recommendations on the use of mentoring education for mentoring both for practical use for one of the mentor-mentee parties and also for the theoretical understanding and setting up the education system by leading workers.
    Škoda, Jiří, 1972-. Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe
    mentorství. profesní rozvoj. rozvoj osobnosti. mentor. mentee. školství. odbornost. kompetence. Mentoring. education. expertise. competence. diplomové práce
    37.091.31-059.1. 005.963.2. 005.963. 159.923.5. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.