Počet záznamů: 1
Výhody a nevýhody dramatické výchovy v hodinách vlastivědy na prvním stupni základních škol: Dramatizace na téma Rudolf II. a legenda o Golemovi
Údaje o názvu Výhody a nevýhody dramatické výchovy v hodinách vlastivědy na prvním stupni základních škol: Dramatizace na téma Rudolf II. a legenda o Golemovi [rukopis] / Tereza Kunešová Osobní jméno Kunešová, Tereza, (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2015 Fyz.popis 130 l. : il., grafy, tabulky + 1 CD-ROM Poznámky Ved. práce Michal Červenka Abstrakt Práce se zabývá výhodami a nevýhodami dramatické výchovy, a to především jejím přínosem pro žáky prvního stupně v hodinách vlastivědy. Teoretická část je věnována představení vybraných speciálních výukových a aktivizačních metod a následně se zabývá pojmem tvořivá dramatická výchova, jejími výhodami a možnostmi aplikace do hodin. Její nezbytnou součástí je navíc uvedení do historického kontextu tématu, kterým je život císaře Rudolfa II. a doba rudolfínské Prahy. V praktické části je popsána realizace dramatizace tématu Rudolf II. a legenda o Golemovi ve čtvrté třídě základní školy. Efektivita zvolené metody výuky daného tématu je současně porovnávána s metodami použitými při běžné výuce v dalších třídách. Praktická část proto dále obsahuje vyhodnocení přínosu zvolené metody pomocí několika testů, které jsou realizovány jak před samotnou realizací výukou, tak po ní. Součástí diplomové práce je také fotodokumentace z představení. Cílem práce je zjistit možný přínos dramatické výchovy do hodin vlastivědy a její pozitivní vliv nejen na osvojení si učiva, ale také na rozvoj kolektivu. The thesis deals with the advantages and disadvantages of drama education in particular its contribution to the pupils of the first degree in lessons of Homeland studies. The theoretical part is devoted to the presentation of selected teaching and effective methods used in everyday teaching. It also deals with the notion of creative drama in education, its advantages and possibilities of applications within lessons. In addition, it is necessary part an introduction to the historical context of the topic, which is the life of the Emperor Rudolf II. and the period of the rudolfine Prague. The practical part deals with the implementation of drama Rudolf II. and the legend of the Golem was also performed in the fourth grade of elementary school. The effectiveness of the teaching method of the subject is compared to the methods used in everyday teaching of other classes. The practical part therefore contains the evaluation of the contribution of the chosen methods using several tests, which are implemented as before the realization of the teaching as well as after. Part of the thesis is also the photo documentation of the performance. The aim of the work is to investigate the possible contribution of Homeland studies of drama education within lessons and its positive impact not only on the acquisition of the subject matter, but also on the development team. Dal.odpovědnost Červenka, Michal (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla dramatická výchova * základní školy * vlastivěda * legendy Předmět.hesla dramatizace * rolová hra * limity dramatické výchovy * Rudolf II. * legenda o Golemovi * Jehuda Löw * rudolfínská Praha * drama education * role play * limits of drama education * legend of the Golem * rudolfine Prag Forma, žánr diplomové práce Konspekt 792 - Divadlo. Divadelní představení MDT 792:37.016 * 373.3 * 908 * 2-264 * 398.21 * 82-343 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00167890 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 4389 3300704389 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1