Počet záznamů: 1  

Aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání

  1. DA 11980
    Kakarová, Zita, 1978-
    Aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání / Zita Kakarová. -- 2019. -- 44 listů. -- Vedoucí práce Ondřej Pešout. -- Abstrakt: Zkoumanou problematikou této bakalářské práce jsou aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání. Práce se zabývá výzkumným problémem, jaké jsou využívány aktivizující metody v mateřské škole a důvody jejich využití při poznávání přírody. Výzkumný projekt byl realizován jako případová studie na souboru dvou učitelů rozdílného pohlaví, věku a praxe v běžné mateřské škole. Výsledky práce ukázaly, že v mateřské škole jsou využívány aktivizující metody diskuse, experiment a didaktická hra. Uvedenými důvody k využití těchto aktivizujících metod byla podpora a rozvoj motivace, tvořivosti, aktivity a dětské soustředěnosti na výuku. Z analýzy dat se ukázalo, že do rozhodování o využití aktivizujících metod vstupovaly také dílčí výukové cíle a témata činností. Možné využití těchto výsledků je popsáno v diskusi práce.. -- Abstrakt: The curent thesis focused on the use of inquiry-based learning instructional methods in teaching nature scienceat a preschool level. More specifically, theconducted research investigated what inquiry based learning methods were typically used in classrooms and the teachers reasons for their implementation. The research was conducted in the form of a case study, two preschool teachers varying ingender, age, and teaching experience were purposefully selected as the study participants. The results showes that the teachers demonstrated discussion, experimentation, and play as their inqury-based learning instruktions of choice. The provided reasons for the use of these methods were promoting motivation, creativity, engagement, and focused-concentration on instructions. The data interpratation revealed that the instructional aims and content topic were important indicators forselecting inquiry based methods in classroms. The implications of the results are discussed.
    Pešout, Ondřej. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    pragmatická pedagogika. děti předškolního věku. aktivizující metody. předškolní vzdělávání. poznávání přírody. inquiry-based learning. pre-school education. teaching nature science. bakalářské práce
    37.013:165.74. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.