Počet záznamů: 1  

Světlo na konci tunelu

  1. DA 8945
    Šrámková, Daniela, 1988-
    Světlo na konci tunelu / Daniela Šrámková. -- 2017. -- 39 listů, 16 nečíslovaných listů příloh : ilustrace + 1 CD. -- Vedoucí práce Lukáš Jasanský. -- Abstrakt: První část textu reflektuje Slunce jako přírodní zdroj světla a jeho podstatu pro život na zemi. Popíšeme si, že nejenom v architektuře archaických civilizací ho využívaly při určování dispozic stavby, ale daný princip se dále rozvíjel i v moderní architektuře. Cílem práce je přiblížení souvislostí při vnímání vnitřního a vnějšího světla ve stavbách veřejných kulturních prostorů. Pokusíme se charakterizovat termín genius loci a zároveň si přiblížíme různé příklady transformací průmyslových areálů na kulturní či galerijní centra. Další kapitoly budeme věnovat hledání hranic mezi vnitřním a vnějším prostorem. Popíšeme si odlišné autorské projevy v přístupu řešení výstavního prostředí. Konkrétně u umělců Kurta Schwitterse v díle Merzbau, které bylo instalací v jeho hannoverském bytě a u umělce Marcela Duchampa v jeho díle 1200 pytlů s uhlím. Při zkoumání uvedených děl narazíme na otázku, kde jsou hranice galerijního prostoru a postupně nabitými zkušenostmi ověříme, jak se v kontextu času proměňují. V poslední části textu se zaměříme na zajímavé experimentální fotografické techniky a uvedeme si několik autorů, kteří byli inspirací pro praktickou část projektu.. -- Abstrakt: The first part of the thesis reflects the Sun as a nature source of light and its importance for a human life. There will be described that the Sun was used not only in the architecture of ancient civilizations for determination of building dispositions but this principle was further developed in modern architecture. The aim of this thesis is to approach the context in perception of internal and external light in architecture of public and art galleries. We will attempt to define a term "genius loci". At the same time we will introduce different examples of transformations of industrial buildings into cultural centres or galleries. Further chapters will be dedicated to search of the boundaries between inner and outer space. We will describe the different authors´ manifestations to the solution of the exhibition environment, namely, of the artist Kurt Schwitters in the work called Merzbau installed in his apartment in Hannover and of the artist Marcel Duchamp in his work called "The 1200 sacks of charcoal". When examining those works we come to the question of where are the boundaries of the gallery space and by experiences acquired gradually we verify how these boundaries change in the context of time. In the final part of the thesis we will focus on interesting experimental techniques in photography and we will introduce some artists by whom my practical part of work was inspired.
    Jasanský, Lukáš, 1965-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ateliér fotografie
    umělecká fotografie. site-specific art. moderní umění. slunce. hra světla a stínů. archaické civilizace. moderní architektura. vědecký funkcionalismus. genius loci. fotogram. sun. light and shadows. ancient civilization. modern architecture. scientific functionalism. genius loci. site specific installation. photography. photogram. diplomové práce
    77.04. 7.038.531. 7.036/.038. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.