Počet záznamů: 1  

Dopady metanolové aféry

  1. DA 8190
    Sláma, Vít, 1993-
    Dopady metanolové aféry / Vít Sláma. -- 2017. -- 91 listů : barevné ilustrace, grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Alice Reissová. -- Oponent Petra Riegertová. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřená na zjištění dopadů metanolové aféry na prodeje lihovin v České republice a zároveň vyčíslení nákladů vybrané firmy na tuto aféru. Pro analýzu konkrétních dopadů této krizové situace jsou použity především sekundární data z několika důležitých zdrojů, jako např. Celní správa ČR, výroční zprávy vybraných firem, Český statistický úřad. Hlavní část práce se zabývá dopady metanolové aféry na vývoj tržeb z prodeje vlastních výrobků nejvýznamnějších společností. Důsledkem této aféry byly značně snížené tržby firem i v následujících dvou letech po ukončení prohibice. Následující část je věnována inkasu spotřební daně státem v jednotlivých letech. Oproti roku 2011 byl zjištěn pokles vybrané spotřební daně z lihu v řádech stovek milionů korun. Metanolová aféra ovlivnila také spotřebitelské chování, kdy lidé kompenzovali omezení spotřeby lihovin vlivem prohibice, vyšší konzumací nízkoprocentních alkoholických nápojů. V neposlední řadě se diplomová práce zabývá vlivem negativní publicity na množství prodaných lihovin. Dopad počtu zpráv o metanolové aféře v médiích na prodeje lihovin je vyhodnocován pomocí regresní analýzy a korelačního koeficientu. Na základě získaných dat bylo zjištěno, že s každým článkem klesá prodej lihovin.. -- Abstrakt: The thesis is focused on finding impacts of methanol affair on sales of spirits in the Czech Republic and also quantify costs of the selected company on this affair. For the analysis of specific impacts that crisis situation are used mainly secondary data from several important sources, such as customs administration of Czech republic, annual reports of selected companies, Czech statistical office. The main part deals with the effects of methanol affair on the development of revenues the most significant companies from sales of own products. The consequence of this affair were considerably reduced revenues of companies in the following two years after the end of prohibition. The next part is devoted to the collection of excise tax by state in individual years. It was found out decrease of collected excise tax from spirit in the hundreds of millions Czech crowns in comparison with 2011. The methanol affair influenced also consumer behaviour when people compensated limitation of consumption of spirits due to prohibition by higher consumption of low-percentage alcoholic beverages. Finally, the thesis deals with influence of negative publicity on the quantity of sold spirits. The impact of media reports on the sale of spirits is evaluated by regression analysis and correlative coefficient. On the basis of gained data was found out that with each article more, decrease sale of spirits.
    Reissová, Alice. Riegertová, Petra. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
    spotřební daně. lihoviny. metanolová aféra. alkoholické nápoje. krizová komunikace. přímé náklady. methanol affair. excise tax. alcoholic beverages. crisis communication. direct costs. diplomové práce
    336.226.3. 351.72. 663.5. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.