Počet záznamů: 1  

Hodnocení badatelských činností žáků 2. ročníku ZŠ

  1. DA 7738
    Wiesenbergerová, Lucie, 1989-
    Hodnocení badatelských činností žáků 2. ročníku ZŠ / Lucie Wiesenbergerová. -- 2017. -- 87, XI listů : ilustrace, grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Vladislava Heřmanová. -- Oponent Renata Hajná. -- Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na problematiku formativního hodnocení badatelských činností žáků mladšího školního věku. Chtěli jsme zjistit, zda lze využít hodnotící učitelské protokoly k formativnímu hodnocení badatelských činností žáků. V teoretické části pojednáváme o badatelsky orientované výuce jako o efektivním vzdělávacím směru především v přírodovědných předmětech. V dalších kapitolách charakterizujeme pojem a význam formativního hodnocení. Ve výzkumné části práce jsme zvolili a implementovali tři badatelské činnosti z mezinárodního projektu PRI-SCI-NET sítě vzdělavatelů primárních přírodovědných předmětů. Seznamujeme s výsledky provedených badatelských aktivit a formativního hodnocení badatelských činností. Zkoumaným vzorkem bylo 26 žáků 2. ročníku Základní školy, U Školy 222/6, Liberec 7. Naše výzkumné šetření ukázalo, že zvolené hodnotící učitelské protokoly jsou využitelné pro formativní hodnocení žáků v badatelských činnostech.. -- Abstrakt: The thesis is focused on the issue of formative evaluation of primary school pupils' research activities. The aim is to suggest and verify an adequate method of formative evaluation of pupils' research activities. We wanted to find out whether it is possible to use teacher evaluation protocols for formative assessment of pupils' research activities. The theoretical part deals with the research-oriented teaching as an effective educational direction, especially in science subjects. In following chapters, we describe the concept and importance of formative evaluation. In the research part of the work we have chosen and implemented three research activities from the international project PRI-SCI-NET network of educators of primary science subjects. We introduce the results of performed research activities and formative evaluation of research activities. The research sample was a group of 26 pupils of 2nd grade at the elementary school, U Školy 222/6, Liberec 7, with their teacher author of this thesis. Our research survey has shown that the chosen teacher evaluation protocols are useful for formative assessment of students in inquiry activities.
    Heřmanová, Vladislava. Hajná, Renata. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    badatelsky orientovaná výuka. aktivizační metody ve výuce. badatelské činnosti. projekt PRI-SCI-NET. formativní hodnocení. hodnotící učitelské protokoly. inquiry based education. research activities. formative evaluation. teacher evaluation protocols. diplomové práce
    37.091.313:159.955. 37.091.313. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.