Počet záznamů: 1  

Podmínky výběru výukových metod při výuce společenskovědních témat

  1. Údaje o názvuPodmínky výběru výukových metod při výuce společenskovědních témat / Alena Prachařová
    Osobní jméno Prachařová, Alena, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis107 listů : schémata
    PoznámkyVedoucí práce Ivana Havlínová
    AbstraktVýchodiskem této práce je snaha o zdůraznění prioritní úlohy žáka v procesu edukace, jeho potřeb a možností současných, ale i budoucích. S ohledem na žáka jako samo-statného jedince a bytosti, jejichž úlohou je žít svůj vlastní život a umět se v něm orientovat, by mělo být přizpůsobeno jednání učitele, ale také výběr jednotlivých témat, vhodných pro výuku, ale též pro budoucí život žáků. Součástí této práce je i praktické rozpracování konkrétních témat v rámci dvou přístupů, které by mělo odhalovat výhody a nevýhody obou přístupů, a především možnost vyrovnání konstruktivistických metod s transmisivními. Posledním prioritním bodem práce je pak pojem kontroverze z pohledu učitele, žáka i výuky společenských věd.
    The theme of this thesis is the attempt to emphasize the prior role of the student in the education process, his needs and current or future opportunities. In view of the fact that the student is an individual being, whose task is to live his/hers own life and be able to orient in it, the action of the teacher and also the choice of the individual topics suitable for the learning and the future life of the students must be well adjusted to it. One part of the thesis is devoted to the practical elaboration of the specific topics which are dealt with within two approaches. The analysis should discover the advantages and disadvantages of these approaches and display the possibility of equalization of the constructivist and trans-missive methods. The last prior aim of the thesis is the term controversy from the point of view of the teacher, the student and even the social studies lessons.
    Dal.odpovědnost Havlínová, Ivana (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla vzdělávací programy
    Předmět.hesla Žák * učitel * kontroverze * transmisivní a konstruktivistický přístup * možnosti žáka * možnosti učitele * faktory výuky * leader * teacher * controversy * transmissive approach * constructivist approach * options of pupil * possibility of teacher * factors of teaching
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT37.091.214 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173032
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 72263300707226sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.