Počet záznamů: 1
Podmínky výběru výukových metod při výuce společenskovědních témat
Údaje o názvu Podmínky výběru výukových metod při výuce společenskovědních témat / Alena Prachařová Osobní jméno Prachařová, Alena, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 107 listů : schémata Poznámky Vedoucí práce Ivana Havlínová Abstrakt Východiskem této práce je snaha o zdůraznění prioritní úlohy žáka v procesu edukace, jeho potřeb a možností současných, ale i budoucích. S ohledem na žáka jako samo-statného jedince a bytosti, jejichž úlohou je žít svůj vlastní život a umět se v něm orientovat, by mělo být přizpůsobeno jednání učitele, ale také výběr jednotlivých témat, vhodných pro výuku, ale též pro budoucí život žáků. Součástí této práce je i praktické rozpracování konkrétních témat v rámci dvou přístupů, které by mělo odhalovat výhody a nevýhody obou přístupů, a především možnost vyrovnání konstruktivistických metod s transmisivními. Posledním prioritním bodem práce je pak pojem kontroverze z pohledu učitele, žáka i výuky společenských věd. The theme of this thesis is the attempt to emphasize the prior role of the student in the education process, his needs and current or future opportunities. In view of the fact that the student is an individual being, whose task is to live his/hers own life and be able to orient in it, the action of the teacher and also the choice of the individual topics suitable for the learning and the future life of the students must be well adjusted to it. One part of the thesis is devoted to the practical elaboration of the specific topics which are dealt with within two approaches. The analysis should discover the advantages and disadvantages of these approaches and display the possibility of equalization of the constructivist and trans-missive methods. The last prior aim of the thesis is the term controversy from the point of view of the teacher, the student and even the social studies lessons. Dal.odpovědnost Havlínová, Ivana (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla vzdělávací programy Předmět.hesla Žák * učitel * kontroverze * transmisivní a konstruktivistický přístup * možnosti žáka * možnosti učitele * faktory výuky * leader * teacher * controversy * transmissive approach * constructivist approach * options of pupil * possibility of teacher * factors of teaching Forma, žánr diplomové práce Konspekt 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání MDT 37.091.214 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173032 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 7226 3300707226 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1