Počet záznamů: 1  

Proměny pojetí výuky u studentů Učitelství pro první stupeň základní školy v závislosti na délce jejich studia

  1. Údaje o názvuProměny pojetí výuky u studentů Učitelství pro první stupeň základní školy v závislosti na délce jejich studia / Tereza Jankovská
    Osobní jméno Jankovská, Tereza, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis88 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Renata Šikulová
    AbstraktDiplomová práce se zabývá proměnami v pojetí výuky na základní škole u studentů Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v průběhu jejich pregraduální přípravy. Konkrétněji se zabývá tím, jak vysokoškolská příprava ovlivňuje názory a postoje budoucích učitelů k cílům a obsahu učiva na ZŠ, žákům a jejich hodnocení, metodám a prostředkům, využívaných ve výuce nebo k povolání učitele jako takovému. Teoretická část charakterizuje učitelskou profesi, popisuje pregraduální přípravu na toto povolání, vymezuje standardy učitelské profese a s tím spjaté kompetence učitele a podrobně se zabývá učitelovým pedagogickým myšlením a jeho zkoumáním. Prvním cílem empirické části je zmapovat rozdíly mezi představami o výuce na 1. stupni ZŠ u studentů prvních a posledních ročníků Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a druhým cílem je zjistit, proč se studenti k tomuto oboru nejčastěji rozhodují.
    This Diploma thesis focuses on questions from students´ point of view. Concretely it concentrates on the conception of education in the first stage of the primary school and also during their university study. It also pays attention on the fact how academic preparation can influence future students´ opinions and attitudes towards particular elements of education. These elements are as following: aims and content of lesson, pupils and their assessments, methods and tools used in lectures or in the teaching profession and also the individuality of teacher. All these aspects are involved in this thesis. The theoretical part characterizes teaching profession, describes academic preparation for this job and specifies the standard of teaching profession together with teachers´ competences. It also describes teachers´ pedagogical thinking and its examination in detail. The first aim of this part is to define all differences between ideas of students from first and final year about learning in the first stage of the primary school. The second aim concentrates on the question what is the most common reason for studying this field of study.
    Dal.odpovědnost Šikulová, Renata, 1963- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla vzdělávání učitelů * profesní příprava * další vzdělávání
    Předmět.hesla motivace * teacher * teacher´s approach to teaching * motivation
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt377 - Odborné vzdělávání
    MDT377.8 * 377 * 377.4/.8 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00172687
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 61083300706108sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.