Počet záznamů: 1  

Jak rodiče prožívají umístění dítěte do Klokánku

  1. DA 5235
    Šponarová, Zuzana, 1988-
    Jak rodiče prožívají umístění dítěte do Klokánku / Zuzana Šponarová. -- 2015. -- 98 listů + 1 CD. -- Vedoucí práce David Karel. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá emocemi, které prožívají rodiče, kteří byli nuceni umístit své dítě do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, konkrétně do Klokánku. Cílem této práce je zodpovědět dvě výzkumné otázky: Jakým způsobem prožívají rodiče umístění dítěte do Klokánku? Jaké copingové strategie využívají rodiče v souvislosti s umístěním dítěte do Klokánku? Základem teoretické části práce bylo vymezení pojmu rodina a její role, výchova a zvládání náročných životních situací a také popis jednotlivých emocí. Byl zvolen kvalitativní přístup zpracování této práce. Výběr výzkumného vzorku byl na základě kritérií proveden prostým záměrným výběrem. Data byla sbírána formou polostrukturovaného rozhovoru. Analýza a interpretace získaných dat byla zpracována pomocí metody IPA (Interpretativ Phenomenological analysis). Výsledky výzkumu ukázaly, že hlavními emocemi, které rodiče prožívají, jsou pocit viny a hledání viny v jiných zdrojích a také stud. Nejčastěji užívanou copingovou strategií byla racionalizace, dále disociace a objevilo se i vytěsnění.. -- Abstrakt: This diploma thesis deals with the emotions experienced by parents who were forced to place their child in Klokánek, a facility for children requiring immediate help. The aim of this thesis is to answer two research questions: How do parents cope with placing their child in Klokánek? Which coping strategies do parents use? The theoretical part of the thesis consists of defining the term family and its role, parenting and dealing with stressful life situations. It also contains a description of each experienced emotion. The research part is based on qualitative approach. The research sample was selected by simple purposive sampling. The data were collected by semi-structured interviews and subsequently analyzed and interpreted by the IPA (Interpretative Phenomenological Analysis) method. The research results showed that the main emotions experienced by the parents are guilt, shame and searching for other sources of blame. The most frequently used coping strategies have been rationalized , as well as dissociation and appeared crowding.
    Karel, David. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. náhradní výchovná péče. rodina. stres. copingové strategie. emoce. family. facilities for children requiring immediate assistance. stress. coping strategies. emotion. diplomové práce
    364-5-214-022.326.5. 364-782.4. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.