Počet záznamů: 1  

Příprava na školní docházku u dětí ohrožených sociálním vyloučením

  1. Údaje o názvuPříprava na školní docházku u dětí ohrožených sociálním vyloučením [rukopis] / Adéla Žítková
    Osobní jméno Žítková, Adéla, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2012
    Fyz.popis63 l. : [2] l. příl. : il.
    PoznámkyVed. práce Ivana Kratochvílová
    AbstraktBakalářská práce je rozdělena na tři části. První část se bude věnovat problému sociálního vyloučení. Budou v ní tedy definovány základní pojmy jako například: co je sociální vyloučení, jaké jsou jeho příčiny, kdo jsou sociálně vyloučení lidé, jaké jsou mechanismy sociálního vyloučení a další. Dále se bude práce zabývat možností prevence a odstraňování tohoto jevu. Pozornost bude věnována také dětem ohroženým sociálním vyloučením a jejich přípravě na školní docházku. Druhá část bakalářské práce se zabývá pedagogickou intervencí na posílení školní připravenosti u dětí ohrožených sociálním vyloučením a také jejich psychologickou diagnostikou Praktická část bude zjišťovat, jaký je zájem rodičů dětí ohrožených sociálním vyloučením o vzdělávání jejich dětí a také, jaká je jejich účast na mimoškolních aktivitách. Dále bude zkoumat, jak se děti ohrožené sociálním vyloučením adaptují na prostředí předškolního zařízení a jaké jsou jejich největší obtíže. Pro velký počet respondentů bude využito metody dotazníku.
    The thesis is divided into three parts. The first part will be focused on social exclusion. This part will define the basic concepts such as: what is social exclusion, what are its causes, what are the mechanisms of social exclusion and so on. This part will also look into the possibility of the prevention and elimination of this phenomenon. Attention will also be given to children at risk of social exclusion and their school preparation. The second part of the thesis deals with the educational interventions to enhance school readiness of threatened children of social exclusion and their psychological diagnosis. The practical part will determine the interest of these children´s parents in the education of their children and what is their participation in extracurricular activities. It will also deal with the children at risk adaptation to pre-school environment and what are the biggest problems of their acclimation. For a large number of respondents it will be used the method of questionnaire.
    Dal.odpovědnost Kratochvílová, Ivana, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla sociální vyloučení * sociálně vyloučené lokality * mechanismy sociálního vyloučení * příprava na školní docházku * pedagogická intervence * Social exclusion * Socially excluded localities * Preparation for school attandance * Mechanisms of social exclusion * Educational intervention
    Forma, žánr bakalářské práce
    MDT(043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00151104
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 188773149958877sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.