Počet záznamů: 1  

Postoje vybraných skupin adolescentní mládeže ke vzdělávání jako podmínce úspěšné společenské seberealizace

  1. Údaje o názvuPostoje vybraných skupin adolescentní mládeže ke vzdělávání jako podmínce úspěšné společenské seberealizace [rukopis] / Petra Procházková
    Osobní jméno Procházková, Petra, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2012
    Fyz.popis90 l. : [4] l. příl. : il. + 2 l. tab.
    PoznámkyVed. práce Slavomil Fischer
    AbstraktPředkládaná diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení postojů, vzniku, změn a struktury postojů. Následovně se zaobírá charakteristikou adolescentního období vývoje. Konkrétněji popisuje vývoj identity a socializaci mládeže. V teoretické části se dále objevuje charakteristika vybraných sociálně znevýhodněných skupin (Romové, juvenilní delikventi, jedinci s nařízenou ústavní výchovou). V poslední kapitole předkládá významné aktuální výsledky z výzkumů, které jsou zaměřeny na mládež a delikvenci a shrnuje charakteristiku vzdělávání a seberealizace. Praktická část této práce vystihuje klíčové momenty provedeného šetření. Popisuje výsledky z dotazníkového šetření sociálně znevýhodněných skupin a kontrolní skupiny. Výsledky prezentují odlišnosti v postojích ke vzdělávání a následného společenského uplatnění vybraných skupin adolescentní mládeže. Na základě interpretace výsledků stanovuje doporučení pro praxi pedagogů a vychovatelů, kteří pracují s výše uvedenými skupinami.
    Presented diploma project concern focuses on the theoretical part of the definition of attitudes, formation, structure and change attitudes. Subsequently deals with the characteristics of adolescent period of development. Specifically describes the development of identity and socialization of youth. In the theoretical part also appears characteristic of selected disadvantaged groups (Roma, juvenile delinquents, individuals with ordered institutional education). In the last chapter presents the results of significant current research aimed at adolescents and delinquency and summarizes the characteristics of education and self-realization. The practical part of this work captures the key moments from the study. Describes results of a questionnaire survey of socially disadvantaged groups and the control group. The results presented differences in attitudes to education and subsequent implementation of selected social groups of adolescent youth. Based on the interpretation of results provides practical recommendations for pedagogues and educators who work with the above groups.
    Dal.odpovědnost Fischer, Slavomil, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla Postoje * adolescentní vývojové období * sociálně znevýhodněné skupiny * Romové * delikvence * dětské domovy * vzdělání * seberealizace * Attitudes * adolescent developmental period * socially disadvantaged groups * Roma * delinquency * children's homes * education * self-realization
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00143758
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    P-DP 185293149958529sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.