Počet záznamů: 1  

Inkluzivní vzdělávání v mateřských školách na Děčínsku z pohledu pedagogů

  1. Údaje o názvuInkluzivní vzdělávání v mateřských školách na Děčínsku z pohledu pedagogů / Veronika Valentová
    Osobní jméno Valentová, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis71 listů : schémata
    PoznámkyVedoucí práce Barbora Lanková. Oponent Jan Musil
    AbstraktAutorka se ve své bakalářské práci zabývá tématem inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů v mateřských školách na Děčínsku. V teoretické části jsou zpracována témata vztahující se ke zvolenému tématu, zejména se jedná o vymezení pojmu inkluze a integrace, vývoj inkluze u nás i ve světě, faktory ovlivňující úspěšnost inkluze, zabývá se legislativou a poradenským systémem v České republice, osobností pedagoga v MŠ a asistenta pedagoga v MŠ, v neposlední řadě otázkou, kdo jsou děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktickou část tvoří výsledky vlastního šetření, jehož cílem je zjistit pohled pedagogu mateřských škol na Děčínsku na inkluzi. Dané šetření je realizováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy MŠ s následnou analýzou pomocí prvků kódování. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovena doporučení jsou využitelná v praxi speciální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesi.
    In her bachelor's thesis, the author deals with inclusive education in kindergartens in the Děčín region as it is seen from the perspective of teachers. The theoretical section of the thesis defines key terms related to the thesis subject. These are inclusion and integration, the development of inclusion both in the Czech Republic and abroad, and the factors affecting inclusion success rate. The theoretical section also explores the legislation and advisory system in the Czech Republic, and the personality of a kindergarten teacher and an assistant teacher. The section also focuses on children with special educational needs. The practical section presents the findings of a survey the thesis author conducted to find out how kindergarten teachers in the Děčín region perceive inclusion. The survey is based on a semi-structured interview with kindergarten teachers and a subsequent encoding analysis. The thesis includes specific findings and practical recommendations. The findings and recommendations can be practically used in special pedagogy and other disciplines belonging to so called helping professions.
    Dal.odpovědnost Lanková, Barbora (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Musil, Jan (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla integrovaná výchova a vzdělávání * speciální vzdělávací potřeby * předškolní výchova
    Předmět.hesla Děčín (Česko : oblast)
    Předmět.hesla inkluze * integrace * mateřská škola * pedagog * předškolní vzdělávání * inclusion * integration * kindergarten * pedagogue * special educational needs * preschool education
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.043.2 * 376.04 * 373.2 * (437.315) * (437.15) * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188447
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 147033300714703sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.