Počet záznamů: 1  

Problémové chování u žáků s autismem v prostředí mateřských škol

  1. DA 14630
    Bezděková, Anežka, 1994-
    Problémové chování u žáků s autismem v prostředí mateřských škol / Anežka Bezděková. -- 2023. -- 107 listů : barevné ilustrace. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Oponent Michal Vostrý. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem problémového chování u žáků s autismem v prostředí běžných a speciálních mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jaký má vliv typ instituce na učitelovo pojetí problémového chování u žáků s poruchami autistického spektra. V teoretické části je uvedena charakteristika osob s poruchami autistického spektra a možné příčiny vzniku. Rovněž jsou představeny některé klasifikační systémy. Dále je vymezen fenomén problémového chování, jeho pojetí v kontextu poruch autistického spektra a různé strategie pro jeho předcházení a zvládání. Poslední část teoretické práce je věnována osobnosti a kompetencím učitele žáků s autismem. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat byly zvolené polostrukturované rozhovory s učiteli běžných a speciálních mateřských škol. Získaná data byla analyzována prostřednictvím otevřeného a axiálního kódování. Výstupem práce budou závěry a doporučení pro praxi.. -- Abstrakt: The thesis deals with the topic of problematic behaviour in pupils with autism in mainstream and special kindergarten settings. The aim of the thesis is to investigate the influence the different type of institution has on the teacher's perception of problem behaviour in pupils with autistic spectrum disorders. In the theoretical part, the characteristics of people with autistic spectrum disorders and possible causes are presented. Some classification systems are also introduced. Furthermore, the phenomenon of problem behaviour, its conception in the context of autistic spectrum disorders and different strategies for its prevention and management are defined. The last part of the theoretical work is devoted to the personality and competences of teachers of pupils with autism. The practical part is implemented through qualitative research investigation. Semi-structured interviews with teachers of mainstream and special kindergartens were chosen for data collection. The collected data was analyzed through open and axial coding. The findings and recommendations for practice will be the outcome of the study.
    Zilcher, Ladislav. Vostrý, Michal. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pro sociální inovace a inkluzi ve vzdělávání
    problémové děti. děti s autismem. předškolní výchova. poruchy autistického spektra. problémové chování. mateřská škola. učitel. strategie při problémovém chování. předškolní vzdělávání. autistic spectrum disorders. problem behaviour. kindergarten. teacher. strategies for problem behaviour. preschool education. diplomové práce
    316.346.32-053.2-056.49. 316.344.6-056.36-053.2. 373.2. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.