Počet záznamů: 1  

Relaxace a relaxační techniky v hodinách - na prvním stupni ZŠ

  1. Údaje o názvuRelaxace a relaxační techniky v hodinách - na prvním stupni ZŠ / Pavlína Srbková
    Osobní jméno Srbková, Pavlína, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis71 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Běla Hátlová. Oponent Ondřej Pešout
    AbstraktDiplomová práce se zabývá vlivem relaxace a relaxačních technik na výkonnost v českém jazyce žáků prvního stupně ZŠ, konkrétně žáků páté třídy. Cílem této diplomové práce je důkladné prostudování náležitého okruhu problémů a ověření působení relaxace a relaxačních technik na výkonnost dětí mladšího školního věku v kvazi-experimentální skupině. Uvedená práce se skládá ze dvou základních částí. Teoretická část vymezuje základní pojmy této problematiky, k nimž patří pozornost, která ovlivňuje ve školní výsledky, psychika, stresové faktory v mladším školním věku a další pojmy s nimi související. V rámci výzkumného projektu je realizován výzkum, kde je stanoven základní cíl. Cílem výzkumu je ověření, zda je možné pozitivní ovlivňování výkonnosti/výsledků v českém jazyce žáků mladšího školního věku pomocí intervenčního programu obsahujícího relaxační techniky. Zdali existuje genderový rozdíl mezi participanty. V metodologii volíme kvantitativní metodu. Pracujeme s kvazi-experimentem, kdy porovnáváme kvalitu zpracování testu před a po kvazi-experimentu. Jedná se o test z českého jazyka, který si vytvořila sama paní učitelka daného vzorku. Data získaná při testování v kvazi-experimentální a kontrolní skupině v pretestu i posttestu jsou zpracována pomocí deskriptivní analýzy, ověření normality dat a testů Wilcoxonova párového testu a Mann- Whitneyho U-testu.
    The thesis deals with the effect of relaxation and relaxation techniques on the efficiency of first-degree pupils of primary school, specifically the fifth-grade pupils. The aim of the thesis is to thoroughly study the appropriate range of problems and to verify the effect of relaxation and relaxation techniques on the efficiency of children under school age in the experimental group. The thesis consists of two essential parts. The theoretical section defines the basic concepts and terms of the mentioned issue, psyche, stress factors at younger school age and other concepts related to them. Within the practical part there was held the research project, which carried out a set of main aims of the thesis. The aim of the research is to verify whether it is possible to positively influence the efficiency of pupils of younger school age through an intervention programme containing relaxation techniques. In methodology, we choose a quantitative method. We work on comparing the quality of the test processing. For examining is used a Czech language test created by the teacher of the experimental sample. The data obtained from pretest and post-test testing of both groups, the experimental and the control one, are processed using descriptive analysis, data normality verification, and Wilcoxon pair test tests with the Mann-Whitney U-test.
    Dal.odpovědnost Hátlová, Běla, 1948- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Pešout, Ondřej (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání * relaxační metody * základní školy
    Předmět.hesla psychická odolnost * relaxace * psychic resilience * relaxation
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.0 * 376 * 613.86 * 373.3 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00185430
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 124293300712429sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.