Počet záznamů: 1  

Hodnocení vlivu cíleného kompenzačního cvičení na změny ukazatelů držení těla u skupiny žáků 1. stupně základní školy

  1. DA 12282
    Hnátková, Anna, 1976-
    Hodnocení vlivu cíleného kompenzačního cvičení na změny ukazatelů držení těla u skupiny žáků 1. stupně základní školy / Anna Hnátková. -- 2020. -- 82 listů, 34 nečíslovaných listů příloh : ilustrace, grafy. -- Oponent Lenka Černá. -- Vedoucí práce Jana Pyšná. -- Abstrakt: Hodnocení vlivu cíleného kompenzačního cvičení na změny ukazatelů držení těla u skupiny žáků 1. stupně základní školy Cílem této diplomové práce je zjistit, zda má kompenzační cvičení pozitivní vliv na držení těla u dětí mladšího školního věku. Zda je výrazný rozdíl mezi držením těla u dívek a chlapců v tomto období. Dále pak, zda žáci, kteří tráví volný čas aktivněji, mají lepší držení těla než žáci, kteří volný čas tráví pasivněji. V neposlední řadě také zjistit BMI u těchto žáků, jelikož tato problematika je každým rokem závažnější. Nakonec diskutovat nad příčinami a možnostmi prevence vadného držení těla. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a zabývá se vývojem dětí v mladším školním věku, držením těla a jeho systémem, popisuje správné i špatné držení těla, časté příčiny vadného držení těla, zabývá se možnostmi prevence. Také popisuje metody hodnocení držení těla a druhy a zásady kompenzačního cvičení. Druhá, výzkumná část, zjišťuje BMI u žáků ve spojitosti s trávením volného času. Popisuje metodiku použitou v této diplomové práci a především se zaměřuje na držení těla žáků a vliv intervence, která je prováděna pomocí kompenzačního cvičení. Porovnává držení těla u skupiny žáků bez intervence a skupiny žáků s intervencí.. -- Abstrakt: Impact assessment of targeted compensation exercise for the change of indicators of body posture with the group of pupils at First Grade of the Primary School. Target of this diplomat work is to find out, if the compensation exercises have positive influence on the body posture with the children of younger school age. To find out, if there is a visible difference between the boy's body posture and the girl's body posture ať this period of time. Further more, if the pupils, who spend their free time more actively, have better body posture than the pupils, who spend their free time pasively. Ať last but not the least also to find out BMI of these pupils, because this problematic is more serious every year. Ať last, to discuss over the causes And possibilities of incorrect body posture prevention. Diploma work has two parts. First part Is theoretical and it deals with development of the children in younger school age, body posture, and its system, describes correct and incorrect body posture, frequent causes of wrong body posture, it deals with the possibilities of prevention. Also describes the methods of body posture assessment and sorts and principles of compensation exercises. Second, researching part Is trying to find out BMI of pupils with the connection of spending their free time. It describes methodology used in this diploma work and primarily it focuses on the body posture and the influence of the intervention which is implemented with the help of compensation exercises. It compares body posture with the group of pupils without intervention And with the group of pupils with intervention.
    Černá, Lenka. Pyšná, Jana, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    hluboký stabilizační systém páteře. držení těla. vadné držení těla. zdravotní tělesná výchova. výchova pro volný čas. mladší školní věk. vývoj dítěte. správné držení těla. kompenzační cvičení. volný čas. BMI. younger school age. child's development. incorrect body posture. correct body posture. compensation exercises. free time. diplomové práce
    611.73:611.711. 616.74:616.711. 572.511. 613.65. 616.711-007.5. 37.03:379.8. 615.825. 796.012.62. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.