Počet záznamů: 1  

Komunikační schopnosti u dětí předškolního věku z pohledu pedagogů mateřských škol

  1. Údaje o názvuKomunikační schopnosti u dětí předškolního věku z pohledu pedagogů mateřských škol / Petra Starečková
    Osobní jméno Starečková, Petra, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis65 listů : grafy
    PoznámkyOponent Ilona Pešatová. Vedoucí práce Michal Vostrý
    AbstraktKomunikační obtíže u dětí předškolního věku jsou v dnešní době čím dál více častější záležitostí. Děti nejen, že neumí komunikovat mezi sebou a často i s dospělou osobou, ale mají obtíže ve výslovnosti různých hlásek, nebo skupin hlásek a také v porozumění řeči. Právě proto se budeme v bakalářské práci zaměřovat na komunikaci dětí předškolního věku. V teoretické části se budeme zabývat pojmy, jako je komunikace, komunikace verbální i neverbální, vývojem komunikačních schopností, ontogenezí řeči, mezníky v komunikaci atd. Budeme se zabývat názory různých odborníků. V neposlední řadě se budeme také věnovat narušené komunikační schopnosti a také zajištění včasné logopedické intervence. Ve výzkumném šetření budeme řešit názory učitelů mateřských škol na tuto problematiku formou dotazníků. Stanovíme si hlavní cíl, konkrétní cíle, výzkumný problém a výzkumné otázky, které budeme na konci celého výzkumného šetření vyhodnocovat. Dále uvedeme konkrétní mateřské školy, ve kterých byl výzkum prováděn. Ve vlastním výzkumném šetření uvedeme věk respondentů, délku dosavadní praxe, nejvyšší dosažené vzdělání, absolvování různých seminářů, kurzů a školení. V další části budeme vyhodnocovat odpovědi na otázky uvedené v dotaznících. Vždy v tabulce uvedeme počet odpovědí na určitou odpověď a také procentuální rozložení. Vše také uvedeme do grafu. Po vyhodnocení všech dotazníků a uvedených odpovědí se budeme v závěrečném šetření zabývat vyhodnocováním všech konkrétních cílů. Dále si odpovíme na stanovené výzkumné otázky. Závěrem celé práce bude shrnout teoretickou část. Čím jsme se konkrétně v teoretické části zabývali, jakými tématy. Rozebereme konkrétně každou kapitolu zvlášť, o čem pojednává. Dále shrneme celou praktickou část. Uvedeme jaké cíle, výzkumné otázky a výzkumný problém jsme si stanovili, s jakými respondenty jsme pracovali, jakou formou jsme vyhodnocovali a jaký jsme vyhodnotili závěr z celého výzkumného šetření.
    Communication difficulties for preschool children are becoming more and more common nowadays. Not only do children not be able to communicate with each other and often with an adult, but they also have difficulty in pronouncing different sounds or groups of sounds and also in understanding speech. That is why in our bachelor's thesis we would like to focus on the communication of preschool children. In the theoretical part we will deal with concepts such as communication, verbal and nonverbal communication, the development of communication skills, the ontogenesis of speech, milestones in communication, etc. We will deal with the views of various experts. Last but not least, we will also deal with impaired communication skills and also ensure timely speech therapy intervention. In the research survey, we will address the views of kindergarten teachers on this issue in the form of questionnaires. We will set the main goal, specific goals, research problem and hypotheses, which we will evaluate at the end of the entire research survey. Next, we will list the specific kindergartens in which the research was conducted. In our own research survey, we will state the age of the respondents, the length of previous experience, the highest level of education, completion of various seminars, courses and training. In the next part, we will evaluate the answers to the questions in the questionnaires. We always state the number of answers to a certain answer in the table, as well as the percentage distribution We also graph everything. After evaluating all the questionnaires and the answers provided, we will deal with the evaluation of all specific objectives in the final survey. Next, we will answer the established hypotheses, whether they are positive or negative. The conclusion of the whole work will summarize the theoretical part. What specifically did we deal with in the theoretical part, what topics. We will analyze each chapter separately, what it deals with. Next we summarize the whole practical part. We will state what goals, hypotheses and research problem we set, with which respondents we worked, in what form we evaluated and what we evaluated the conclusion from the entire research survey.
    Dal.odpovědnost Pešatová, Ilona (oponent)
    Vostrý, Michal (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla verbální komunikace * nonverbální komunikace * děti předškolního věku
    Předmět.hesla ontogeneze * narušená komunikační schopnost * logopedická intervence * verbal communication * nonverbal communication * ontogenesis * communication disruption * speech therapy intervention
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    MDT316.772.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186904
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 130673300713067sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.