Počet záznamů: 1  

Vybrané aspekty inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů základních škol

  1. DA 11938
    Laštovička, Štěpán, 1967-
    Vybrané aspekty inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů základních škol / Štěpán Laštovička. -- 2019. -- 83 listů, 9 nečíslovaných listů příloh. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Abstrakt: Snaha o prosazování inkluzivního vzdělávání představuje jednu z nejvýznamnějších aktuálních výzev pro český vzdělávací systém. Diplomová práce je zaměřena na problematiku hodnocení vybraných aspektů podpory tohoto vzdělávacího konceptu z pohledu samotných pedagogů v praxi. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vývoj přístupů ke vzdělávání a integraci osob s postižením do společnosti, charakteristiku konceptu integrativního a inkluzivního vzdělávání, jeho východisek a podmínek či případných bariér jeho realizace. Pozornost bude věnována také problematice vzdělávání dospělých a rozvoje kompetencí pedagogů. Empirická část je orientována na prezentaci zpracování a výsledků kvantitativně orientovaného výzkumného šetření zacíleného na analýzu hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání a jeho realizace z pohledu pedagogů, podobně jako na analýzu potřeb pedagogů základních škol v této oblasti. Sběr dat byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření ve Středočeském kraji a je součástí výzkumných aktivit katedry pedagogiky PF UJEP. Výsledky práce tak mohou přispět k reálným krokům směřujícím k podpoře pedagogů při rozvoji jejich profesních kompetencí ve vztahu k prosazování inkluzivního vzdělávání.. -- Abstrakt: The effort to promote inclusive education represents one of the most important current challenges for the Czech education system. The diploma thesis is focused on the evaluation of selected aspects of the support of this educational concept from the perspective of teachers in practice themselves. The theoretical basis of the work is focused on the issue of education of children and pupils with special educational needs and the development of approaches to education and integration of people with disabilities into society, characteristics of the concept of integrative and inclusive education, its starting points and conditions or potential barriers to its implementation. Attention will also be paid to the issues of adult education and the development of teacher competences. The empirical part is focused on the presentation of the processing and results of a quantitatively oriented research aimed at analyzing the evaluation of selected aspects of inclusive education and its implementation from the perspective of teachers, as well as analyzing the needs of primary school teachers in this area. The data collection was carried out through a questionnaire survey. The survey is a part of the broader research activities of the Department of Pedagogy, Faculty of Education, UJEP. The results of the thesis can contribute to real steps in the field of supporting teachers in developing their professional competencies in relation to inclusive educational practise.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální vzdělávací potřeby. integrovaná výchova a vzdělávání. profesní rozvoj. integrace. inkluzivní vzdělávání. potřeby učitelů. education. integration. inclusive education. special educational needs. professional development. teachers needs. diplomové práce
    37.04. 37.043.2. 005.963. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.