Počet záznamů: 1  

Příprava dětí na odchod z dětského domova a jejich následné zařazení do společnosti

  1. DA 11942
    Pikartová, Sandra, 1994-
    Příprava dětí na odchod z dětského domova a jejich následné zařazení do společnosti / Sandra Pikartová. -- 2019. -- 90 listů, 4 nečíslované listy příloh :. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá přípravou dětí na odchod z dětského domova a jejich následným zařazením do běžného života a společnosti. Teoretická východiska práce zahrnují problematiku výchovy, náhradní výchovné péče v České republice, charakteristiku školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a jejich postupy zaměřené na podporu integrace dětí do společnosti po opuštění zařízení. Pozornost je věnována rovněž možným problémům spojeným s výkonem ústavní péče a jejím dopadem na jedince. V rámci empirické části je prezentováno kvalitativně orientované výzkumné šetření zacílené na zjištění toho, zda jsou děti žijící v dětských domovech dle svého názoru adekvátně připravovány a připraveny na odchod do běžného života. Data jsou získávána prostřednictvím narativních rozhovorů s dětmi v období před ukončením a záhy po ukončení ústavní výchovy. Výstupem práce jsou formulována doporučení pro zkvalitnění práce dětských domovů v této oblasti.. -- Abstrakt: The bachelor thesis deals with the preparation of children for leaving the children's home and their subsequent inclusion in common life and society. The theoretical basis of the thesis includes issues of education, alternative educational care in the Czech Republic, characteristics of school facilities for institutional and protective education and their procedures aimed at supporting the integration of children into society after leaving the facility. Attention is also paid to possible problems associated with the performance of institutional care and its impact on individuals. Within the empirical part is presented a qualitatively oriented research aimed at determining whether children living in children's homes are, in their opinion, adequately prepared and ready to go to normal life. The data are obtained through narrative interviews with children in the period before and shortly after the completion of institutional education. The output of the thesis formulates recommendations for improving the work of children's homes in this area.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    náhradní rodinná péče. náhradní výchovná péče. ústavní výchova. sociálně-právní ochrana dětí. ohrožené děti. odchod z dětského domova. příprava na samostatný život. institutional education. vulnerable children. alternative education. leaving children's home. preparation for independent Llfe. bakalářské práce
    364-782.4. 364-783.2-053.2. 349.3-053.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.