Počet záznamů: 1  

Prekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ

  1. Údaje o názvuPrekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ [rukopis] / Veronika Kůtková
    Osobní jméno Kůtková, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2014
    Fyz.popis80 l. : il.
    PoznámkyVed. práce Ivana Brtnová Čepičková
    AbstraktCílem práce je nastínit problémy v učivu a učení o přírodě v primární škole. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlena základní terminologie týkající se konstruktivistického pojetí výuky, učitelova pojetí výuky a dětských pojetí učiva. Nejprve se zabývá psychogenezí jedince, dále jsou popsány termíny označující dětská pojetí a vysvětleny způsoby odhalování a řešení dětských miskoncepcí. V praktické části diplomové práce uvádíme výsledky výzkumného šetření pátých ročníků základních škol. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak žáci chápou učivo tématu "Vesmír", v čem dělají chyby, co jim dělá problémy a jaké miskoncepce ovlivňují učení žáků.
    The aim of this thesis is to outline problems that may occur during child's learning process in primary education. Problems occurring while learning about nature and environmental issues are particularly discussed. The thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical part. In the theoretical part, basic terminology regarding the constructivist approach to teaching, teacher's approach to teaching, and child's approach to learning is explained. Firstly, the psychogenesis of an individual is described, and further, terms relating to child's understandings and ways of uncovering and problem-solving of children's misconceptions are also described. In the practical part of the thesis the results of survey concerning fifth grade pupils are shown. The aim of this research was to find out, how pupils understand the topic of 'the Universe', what mistakes they make regarding the topic, what difficulties they may experience and what misconceptions influence their learning process.
    Dal.odpovědnost Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání * didaktické hry * přírodověda
    Předmět.hesla prekoncepce a miskoncepce * žáci 5. tříd * vesmír * oblast Člověk a jeho svět * didactic test * preconceptions and misconceptions * fifth grade pupils * the Universe * field the Man and his word
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.0 * 376 * 371.382 * 57.081.1 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00167794
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 42243300704224sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.