Počet záznamů: 1
Prekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ
Údaje o názvu Prekoncepce a miskoncepce žáků v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ [rukopis] / Veronika Kůtková Osobní jméno Kůtková, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2014 Fyz.popis 80 l. : il. Poznámky Ved. práce Ivana Brtnová Čepičková Abstrakt Cílem práce je nastínit problémy v učivu a učení o přírodě v primární škole. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlena základní terminologie týkající se konstruktivistického pojetí výuky, učitelova pojetí výuky a dětských pojetí učiva. Nejprve se zabývá psychogenezí jedince, dále jsou popsány termíny označující dětská pojetí a vysvětleny způsoby odhalování a řešení dětských miskoncepcí. V praktické části diplomové práce uvádíme výsledky výzkumného šetření pátých ročníků základních škol. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak žáci chápou učivo tématu "Vesmír", v čem dělají chyby, co jim dělá problémy a jaké miskoncepce ovlivňují učení žáků. The aim of this thesis is to outline problems that may occur during child's learning process in primary education. Problems occurring while learning about nature and environmental issues are particularly discussed. The thesis is divided into two parts: a theoretical and a practical part. In the theoretical part, basic terminology regarding the constructivist approach to teaching, teacher's approach to teaching, and child's approach to learning is explained. Firstly, the psychogenesis of an individual is described, and further, terms relating to child's understandings and ways of uncovering and problem-solving of children's misconceptions are also described. In the practical part of the thesis the results of survey concerning fifth grade pupils are shown. The aim of this research was to find out, how pupils understand the topic of 'the Universe', what mistakes they make regarding the topic, what difficulties they may experience and what misconceptions influence their learning process. Dal.odpovědnost Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla výchova a vzdělávání * didaktické hry * přírodověda Předmět.hesla prekoncepce a miskoncepce * žáci 5. tříd * vesmír * oblast Člověk a jeho svět * didactic test * preconceptions and misconceptions * fifth grade pupils * the Universe * field the Man and his word Forma, žánr diplomové práce Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 37.0 * 376 * 371.382 * 57.081.1 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00167794 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 4224 3300704224 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1