Počet záznamů: 1  

Geografické a environmentální dopady používání mobilních telefonů: aplikace do výuky

  1. DA 3771
    Machovičová, Kateřina, 1988-
    Geografické a environmentální dopady používání mobilních telefonů: aplikace do výuky [rukopis] = Geographical and environmental impacts of using mobile phones: application into teaching / Kateřina Machovičová. -- 2014. -- 75 l., [15] l. příl. : il., tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Tomáš Matějček. -- Abstrakt: Životní cyklus mobilních telefonů nezačíná koupí vlastního přístroje. Předchází tomu dlouhá cesta zahrnující mj. získávání potřebných materiálů, jejich následný převoz a samotnou výrobu těchto přístrojů. V této fázi jsou vedeny diskuze ohledně vlivu na zdra-ví člověka. Po samotném používání spotřebiteli následuje recyklace, či vývoz jako elektro-nický odpad. Cílem práce je zjistit, jaký postoj k uváděné problematice mají studenti gym-názia a zda a do jaké míry je možné v závislosti na kritickém čtení předložených textů jejich postoje utvářet, resp. měnit. V první části práce jsou definovány základní pojmy. Druhou, tedy výzkumnou část, tvoří tzv. smíšený výzkum, který kombinuje jak kvantitativní, tak kvalitativní šetření formou dotazníkového šetření a práce v ohniskových skupinách. V závěrečné fázi jsou výsledky výzkumu graficky znázorněny a okomentovány.. -- Abstrakt: The life cycle of mobile phones does not start by the purchase of the device itself. There is a long preceding process that involves inquiry of new materials, their transport, and their production. This is a very disputable phase that deals with the impact on human's health. After the customer uses the device, the recycling or export of electronic waste follows. The aim of this work is to elicit the high school students' attitudes to this matter, and figure out to which extent their attitudes may be formed or changed once they are exposed to critical reading. The first part of the work discusses the basic terms and their definitions. The sec-ond part covers research that combines both quantitative and qualitative investigation in the form of questionnaires and group work. The final part offers the research results that are graphically presented and commented on.
    Matějček, Tomáš, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie
    environmentální výchova a vzdělávání. mobilní telefony. dotazníky. postoje. kritické čtení. metoda ohniskových skupin. mobile phones. attitudes. environmental education. critical reading. questionnaire. focus groups. diplomové práce
    502:37.03. 621.395.721.5. 303.622. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.