Počet záznamů: 1
Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny
Údaje o názvu Dětská percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a její longitudinální proměny [rukopis] / Pavel Adámek Osobní jméno Adámek, Pavel, 1986- (autor diplomové práce nebo disertace) Vyd.údaje 2024 Fyz.popis 164 l. Poznámky Ved. práce Jaromíra Šindelářová Abstrakt Rigorózní práce je věnována zkoumání dětské percepce vyučovacího předmětu český jazyk na prvním stupni základní školy a jejím longitudinálním proměnám. Její obsah je zaměřen na podrobnou analýzu vnímání českého jazyka mezi žáky prvního stupně a na to, jak se toto vnímání mění během času. Zkoumá se v ní subjektivní posouzení významu předmětu, motivace k výuce, používání didaktických materiálů a metod ve výuce a evaluace výukového procesu ze strany žáků. Výzkum byl prováděn na základě ohniskových skupin, z nichž byly odvozeny klíčové kategorie pro analýzu. Obsah práce přináší cenné poznatky o optimalizaci výuky, podpoře motivace k učení, rozvoji čtenářských dovedností a zlepšení výsledků ve škole. Dále je pozornost věnována sociálním a kulturním faktorům ovlivňujícím výuku a individuálním potřebám a rozvoji žáků. Jsou v ní předložena doporučení pro pedagogickou praxi zahrnující integraci technologií do výuky a diferencované výukové strategie. This rigorous examines the perception of the Czech language subject among primary school students and its longitudinal changes. The study focuses on a detailed analysis of how first-grade students perceive the Czech language subject and how this perception evolves over time. It explores students' subjective assessments of the subject's significance, their motivation for learning, the use of didactic materials and methods in teaching, and the evaluation of the teaching process from the students' perspective. The research was conducted through focus groups, from which key categories were derived for analysis. The work provides valuable insights into optimizing teaching, supporting learning motivation, developing reading skills, and improving academic outcomes. It also addresses the social and cultural factors influencing teaching and the individual needs and development of students. The dissertation offers recommendations for educational practice, including the integration of technology into teaching and differentiated teaching strategies. Dal.odpovědnost Šindelářová, Jaromíra, 1961- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla Dětská percepce * vyučovací předmět český jazyk * longitudinální proměny * evaluace výuky * ohniskové skupiny * Child perception * Czech language subject * Longitudinal changes * Subjective evaluation * Focus groups Forma, žánr rigorózní práce MDT (043.2) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00194791 Druh dok. Vysokoškolské práce
Počet záznamů: 1