Počet záznamů: 1  

Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension

  1. Údaje o názvuAnalysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension / Tereza Kubánková
    Další variantní názvyAnalýza korpusu textů vytvořených pomocí ChatGPT pro výuku čtení s porozuměním
    Osobní jméno Kubánková, Tereza, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2024
    Fyz.popis215 listů
    PoznámkyOponent Kateřina Šteklová. Vedoucí práce Christoph Haase. Název a text práce v anglickém jazyce
    AbstraktTato práce se zabývá možnostmi použití ChatGPT při tvorbě textů určených pro výuku čtení s porozuměním v angličtině jako cizím jazyce. Cílem výzkumu je posoudit účinnost ChatGPT při generování výukových materiálů odpovídajících vzdělávacím cílům pro danou úroveň jazykové znalosti. Analyzujeme lingvistickou strukturu textů generovaných ChatGPT v reakci prompty, které odpovídají deskriptorům CEFR. Tato práce srovnává texty vytvořené pomocí ChatGPT s texty získanými z webu British Council. Metodou je detailní analýza těla textů s použitím volně dostupných lingvistických nástrojů VocabProfiler, TAASSC a T.E.R.A. Tento přístup nám umožňuje zhodnotit rozmanitost slovní zásoby, syntaktickou složitost a čitelnost textů generovaných ChatGPT. Vzhledem k možnostem umělé inteligence v oblasti personalizace výuky jazyka přináší naše studie důležité poznatky pro další výzkum v této oblasti jazykového vzdělávání.
    This thesis explores the utilization of ChatGPT in creating texts tailored for teaching reading comprehension in English as a foreign language. By examining the linguistic makeup of each text generated by ChatGPT in response to prompts at different proficiency levels, the research aims to evaluate the model's efficacy in aiding educational objectives for a varied student population. The thesis compares texts produced by ChatGPT to texts adapted from the British Council. The study adopts a corpus analysis approach, analyzing the texts generated by ChatGPT using linguistic tools VocabProfiler, TAASSC, and T.E.R.A. yielded insights into vocabulary diversity, syntactic complexity, and text readability. Given the potential of AI to enable personalized learning experiences, understanding ChatGPT's efficacy in this context holds significant implications for language education.
    Dal.odpovědnost Šteklová, Kateřina (oponent)
    Haase, Christoph (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla porozumění textu * čtenářská gramotnost * angličtina
    Předmět.hesla Generativní umělá inteligence * Výuka anglického jazyka * Nástroje pro výuku jazyků s využitím umělé inteligence * design promptů * Čtení s porozuměním * AI ve školství * pedagogický výzkum * Směrnice pro AI ve vzdělávání * Generative Artificial Intelligence * English Language Teaching * AI-Powered Language Teaching Tools * Prompt Engineering * Reading Comprehension * Education with AI * Pedagogical Research * AI in Education Policy
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt811.111 - Angličtina
    MDT801.73 * 028.1 * 811.111 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.angličtina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00192373
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 156523300715652sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.