Počet záznamů: 1  

Fenomén podvádění mezi studenty ekonomických oborů

  1. DA 14872
    Skopec, Jaroslav, 1997-
    Fenomén podvádění mezi studenty ekonomických oborů / Jaroslav Skopec. -- 2023. -- 51 listů : grafy. -- Oponent Eva Fuchsová. -- Vedoucí práce Pavol Minárik. -- Abstrakt: Fenomén podvádění a plagiátorství mezi studenty je v dnešní době aktuální problematikou na školách po celém světě. K zamezení tohoto kontraproduktivního chování u studentů je zapotřebí identifikovat faktory, které vedou k nepoctivému chování. Cílem práce je zjistit, jaké vnější vlivy vedou u studentů středních škol k nečestnému chování. Práce se dále zaměřuje na to, zda podvádění u studentů je systematické nebo pouze příležitostné, a jaké další sociodemografické faktory nečestné chování ovlivňují. K dosažení cíle práce byla použita primární data, která byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným souborem jsou studenti střední školy Evropské obchodní akademie v Děčíně. Velikost výběrového souboru je n=275. Bylo identifikováno devět vnějších faktorů, které nejvíce ovlivňují podvádění u studentů. Nejsilnější vliv na podvádění mělo zkoušení studentů online formou. Dále se neprokázalo, že by byli rozdíly mezi spontánním a plánovaným podváděním. Odhalilo se, že studenti podvádí více příležitostně než pravidelně. U sociodemografických faktorů se prokázalo, že mužské pohlaví, vyšší ročník studia, vyšší studijní průměr a nižší vzdělání u otce negativně ovlivňují podvádění u studentů. Nakonec bylo zjištěno, že není žádný typ podvádění, kterého by se studenti nedopustili aspoň někdy. Výsledky práce slouží managementu střední školy, které mohou pomoci ke stanovení doporučeních a zamezeních kontraproduktivního chování studentů.. -- Abstrakt: The phenomenon of cheating and plagiarism among students is a hot issue in schools around the world today. To prevent this counterproductive behaviour among students, it is necessary to identify the factors that lead to dishonest behaviour. The aim of this study is to find out what external influences lead to dishonest behaviour among secondary school students. The thesis also focuses on whether cheating among students is systematic or only occasional, and what other socio-demographic factors influence dishonest behaviour. Primary data collected through a questionnaire survey was used to achieve the aim of the thesis. The research sample are students of the secondary school of the European Business Academy in Decin. The sample size is n=275. Nine external factors were identified as the most influencing factors of cheating among students. The strongest influence on cheating was testing students online. Further, there was no evidence of differences between spontaneous and planned cheating. It was revealed that students cheat more occasionally than regularly. For socio-demographic factors, male gender, higher year of study, higher grade point and lower father's education were found to negatively affect cheating among students. Finally, it was found that there is no type of cheating that students do not commit at least sometimes. The results of the study are used by the management of the high school that can help to establish recommendations and avoid counterproductive behaviours of students.
    Fuchsová, Eva, 1976-. Minárik, Pavol. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    školní podvádění. plagiátorství. nečestné chování. nepoctivost. podvádění. středoškolští studenti. dishonest behaviour. dishonesty. plagiarism. cheating. secondary school students. bakalářské práce
    37.091.2-043.98. 347.788.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.