Počet záznamů: 1  

Úroveň gramotnosti duševního zdraví dítěte předškolního věku

  1. DA 12702
    Bursová, Sandra, 1995-
    Úroveň gramotnosti duševního zdraví dítěte předškolního věku = Examining mental health literacy at preschool aged childreen / Sandra Bursová. -- 2020. -- 56 listů : grafy. -- Oponent Jiří Závora. -- Vedoucí práce Ondřej Pešout. -- Souběžný název v anglickém jazyce. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá duševním zdravím předškolních dětí. Vysvětluje důležité pojmy, popisuje zásady péče a zmiňuje oblasti spjaté s duševním zdravím. Součástí je kapitola o pedagogické diagnostice, kterou můžeme zjišťovat duševní stav dítěte. Empirická část zkoumá funkčnost vytvořeného obrázkového testu znalosti duševního zdraví (ZDZ), a porovnává výsledky s ověřeným screeningovým dotazníkem Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) hodnoceným rodiči/učiteli. Výzkumem bylo zjištěno, že námi vytvořená metoda je reliabilní, ale nesplňovala validizační kritérium souvislosti se škálami dotazníku SDQ. Z výsledků vyplývá, že znalost duševního zdraví je důležitý konstrukt, který zasluhuje větší výzkumnou pozornost. Metodu lze použít u žáků předškolního věku, avšak nekoresponduje s duševním stavem dítěte hodnoceného jeho blízkými osobami, neprojevila se ani souvislost s věkem, rodinným zázemí a pohlaví dítěte. Použitou metodu je třeba prozkoumat v navazujícím výzkumu na větším vzorku a vhodnějších metod k určení konstrukční validity.. -- Abstrakt: Bachelor thesis deals with mental health of preschool children. It explains important concepts, describes the principles of care and mentions areas linked to mental health. Part of it is a chapter on pedagogical diagnostics that we can detect the mental state of the child. The empirical section examines the functionality of developed mental health knowledge test (ZDZ) and compares its outcomes with the validated Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) evaluated by parents and teachers. The research found that the developed method demonstrated sufficient reliability, but did not meet one of the validity requirement displayed by the lack of correlation with SDQ. As a result, mental health knowledge did not show correspondence with a children mental state assessed by parents and teachers. The mental health knowledge was not affected by age, family background, or gender. Future research needs to examine the ZDZ with a larger sample and using a different set of validity measurements.
    Závora, Jiří, 1971-. Pešout, Ondřej. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    psychohygiena. zdravotní gramotnost. děti předškolního věku. duševní zdraví. mental health. preschool children. self-care. mental health literacy. bakalářské práce
    159.913. 613.86. 37.015.31:613. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.