Počet záznamů: 1  

Informační technologie v životě žáků mladšího školního věku

  1. Údaje o názvuInformační technologie v životě žáků mladšího školního věku / Simona Schubertová
    Osobní jméno Schubertová, Simona, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis51 listů : grafy
    PoznámkyOponent Jan Melichar. Vedoucí práce Lukáš Círus
    AbstraktCílem diplomové práce je, na základě využití odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaký je vztah mladších žáků základní školy k informačním technologiím, které je ovlivňují v soukromém i školním životě. V teoretické části čerpáme informace z odborné literatury. Vymezíme pojem mladší školní věk, na který je diplomová práce zaměřena. Zabýváme se i výchovou a volným časem žáků. Především se zaměřujeme na informační a komunikační technologie, které žáci používají jak ve svém volném čase, ale i se kterými se setkávají i v době vyučování ve škole. V neposlední řadě zhodnotíme s využitím literárních rešerší kladný, ale i negativní dopad na žáky. Praktická část směřuje k hodnocení využívání informačních technologií jak ve volném čase, ale i při vzdělávání. K tomu využíváme kvalitativní metodu výzkumu, konkrétně metodu řízeného rozhovoru, při kterém zjišťujeme využívání mobilních telefonů, osobních počítačů, tabletů a internetu. K výzkumnému vzorku využíváme náhodný vzorek 100 žáků z 3. až 5. tříd základní školy Hluboká Ústí nad Labem. Dosažené výsledky formulujeme do návrhů pro doporučení pro praxi.
    The aim of the thesis is, based on the use of professional literature and empirical research, to find out what is the relationship of younger pupils of primary school to information technologies that affect them in private and school life. In the theoretical part we draw information from literature. We define the notion of younger school age to which the thesis is focused. We also educate and spare time pupils. Above all, we focus on the information and communication technologies that pupils use both in their free time and also when they are in school. Last but not least, with the help of literary research we evaluate the positive as well as negative impact on pupils. The practical part is aimed at the evaluation of the use of information technologies in both leisure and education. To do this, we use a qualitative method of research, namely a method of guided interview, in which we determine the use of mobile phones, personal computers, tablets and the Internet. For the research sample we use a random sample of 100 pupils from 3rd to 5th grades of elementary school Hluboká Ústí nad Labem. The results are formulated in proposals for recommendations for practice.
    Dal.odpovědnost Melichar, Jan, 1940-2022 (oponent)
    Círus, Lukáš, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla informační a komunikační technologie * sociální sítě * tablety (počítače) * chytré mobilní telefony
    Předmět.hesla information technology * mobile phone * social network
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    MDT004+621.39 * 316.472.4 * 004.382.76 * 621.395.721.5:004.388 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182562
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 122153300712215sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.