Počet záznamů: 1  

Využití badatelských dovedností při zavádění jednotek délky u žáků 1.stupně ZŠ

  1. Údaje o názvuVyužití badatelských dovedností při zavádění jednotek délky u žáků 1.stupně ZŠ / Ivana Jedličková
    Osobní jméno Jedličková, Ivana, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis76, IX listů : ilustrace, grafy
    PoznámkyVedoucí práce Jan Melichar. Oponent Lukáš Círus
    AbstraktDiplomová práce se zabývá rozvojem matematického myšlení formou badatelsky orientované výuky a jejího využití v pedagogické praxi. Úvodní část se věnuje základním informacím vztahujícím se k danému tématu a historii měření. Teoretická část je zaměřena na současnou výukovou praxi z didaktického hlediska v rámci plnění Rámcového vzdělávacího programu a následně Školního vzdělávacího programu. V praktické části jsou na základě myšlenkových map vytvořeny badatelsky orientované úkoly pro žáky 3. a 4. tříd. Následně je posuzována úspěšnost žáků při plnění těchto úkolů. Cílem práce je porovnání úrovně znalostí žáků s badatelsky orientovanou formou výuky a žáků s klasickou frontální výukou v pedagogické praxi. Anotace
    This diploma thesis centers on the subjects of development of mathematical thinking through the use of inquiry-based instruction, as well as the employment of the method in the process of elementary education. The introductory section presents the fundamental background related to the central topic and the history of measurement. The theoretical section provides a review of the contemporary educational practice with regards to complying to the individual school´s Curricular Plan, and, subsequently, the General Education Plan. The practical section presents a set of inquiry-based tasks for students of the third and the fourth grades, respectively. The design of these problems is based on cognitive maps. The subsequent section is dedicated to the assessment of the students´ success rate while performing the tasks. The goal of this thesis is to provide a comparison of the students´ levels of competency, where students who were primarily taught through formal instruction are contrasted to the students who primarily enjoyed the inquiry-based method.
    Dal.odpovědnost Melichar, Jan, 1940-2022 (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Círus, Lukáš, 1976- (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla badatelsky orientovaná výuka * psychodidaktika
    Předmět.hesla Rámcový vzdělávací program * Školní vzdělávací program * myšlenkové mapy * inquiry-based instruction * General Education Plan * Curricular Plan * cognitive maps * psychodidactics
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    MDT37.091.313:159.955 * 37.02:159.9 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175635
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 75213300707521sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.