Počet záznamů: 1  

Tvorba informací ve snadno srozumitelném čtení pro osoby s mentální retardací

  1. DA 7535
    Pechová, Martina, 1990-
    Tvorba informací ve snadno srozumitelném čtení pro osoby s mentální retardací / Martina Pechová. -- 2016. -- 99 listů : grafy. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Oponent Václava Tomická. -- Abstrakt: Diplomová práce s názvem "Tvorba informací ve snadném čtení pro osoby s mentálním postižením" je zaměřena na porovnání srozumitelnosti neupravených dokumentů a dokumentů, jež jsou upraveny do snadno srozumitelných textů pro osoby s mentálním postižením. Diplomová práce zjišťuje, zda texty, které jsou upraveny dle určitých zásad snadného čtení, jsou pro danou cílovou skupinu přínosné a užitečné pro jejich snadnější orientaci v textu. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku mentálně postižených osob, příčiny tohoto postižení, prevalenci a klasifikaci mentální retardace, dále na speciálně pedagogickou intervenci. Empirická část obsahuje výzkumné šetření u vybraných osob s mentálním postižením. Volenou výzkumnou metodou byly rozhovory. Vybraným osobám jsou předloženy texty v neupravené formě a poté v upravené formě. Cílem je zjistit, zda jsou texty v upravené formě pro vybrané osoby srozumitelnější.. -- Abstrakt: The thesis titled "Creation of information in an easy read for people with intellectual disabilities" is focused on comparing untreated clarity papers and documents which are modified into easily understandable texts for people with mental disabilities. This diploma thesis investigates whether the texts that are tailored to certain principles of easy reading, they are the target group beneficial and useful for their ease of reference in the text. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the characteristics of mentally disabled people, the causes of this disorder, prevalence and classification of mental retardation, as well as on special educational intervention. The empirical part contains research in selected persons with mental disabilities. Elected research method were interviewed. Persons selected texts are presented in unadjusted form, and then in a modified form. The aim is to determine whether the texts in edited form for the selected person understandable.
    Zilcher, Ladislav. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální vzdělávací potřeby. osoby s mentálním postižením. mentální retardace. speciálně pedagogická intervence. snadné čtení. komunikace. mental retardation. special education intervention. easy reading. communication. diplomové práce
    37.04. 316.344.6-056.36. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.