Počet záznamů: 1
Hra a učení se prožitkem v mateřské škole
Údaje o názvu Hra a učení se prožitkem v mateřské škole / Michaela Štemproková Osobní jméno Štemproková, Michaela, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 70 listů : barevné ilustrace Poznámky Vedoucí práce Renata Šikulová Abstrakt Bakalářská práce s názvem "HRA A UČENÍ SE PROŽITKEM V MATEŘSKÉ ŠKOLE" pojednává o hře jako přirozené dětské činnosti, která provází život každého jedince. Nemusí se přitom vždy jednat o činnost spontánní. Ve své bakalářské práci se zabývám představením badatelských metod a rozvíjením přírodovědné gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Je velice podstatné učit děti již od nejútlejšího věku pozitivnímu nahlížení na svět, chápat přírodu, porozumět jejím jevům. Je důležité naučit děti myslet, zajímat se o dění ve světě, ptát se a hledat adekvátní odpovědi. To vše se děje prostřednictvím objevování a bádání. Během bezprostředního pozorování a zkoumání si děti utváří pozitivní vztah k přírodě. Přitom děti denně zažívají radostné chvíle z objevování nového, čerpají tak vě-domosti s citovým zanícením a učí se porozumět světu. V praktické části práce bude pozornost věnována motivaci dětí a dále samotnému provádění některých pokusů z vybraných oblastí. Tyto experimenty nejsou složité, ale posouvají děti k dalšímu osobnímu bádání. The bachelor's thesis "GAME AND LEARNING WITH EXPERIENCE IN THE NURSERY SCHOOL" deals with a game as a natural children activity which accompanies the life of each individual. It does not necessarily need to be a spontaneous activity. In my bachelor's thesis I apply the introducing of research methods and developing science literacy in the pre-primary education. It is essential to teach children from a very young age to be looking positively on the world, comprehend the nature and its phenomenon. It is important to train children in thinking, being interested in the world's happening, inquiring and searching out appropriate answers. This all happens via discovering and researching. Children form their positive approach to nature during unforced observation and research. At the same time children experience every day joyful moments of discovering something new, they draw the knowledge with an emotional enthusiasm and learn to understand the world. The practical section pays attention to motivation of children and also executions of some researches from the selected spheres. These experiments are not complicated; however they move children to more personal researches. Dal.odpovědnost Šikulová, Renata, 1963- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla předškolní výchova * badatelsky orientovaná výuka Předmět.hesla prožitkové učení * výchovně vzdělávací program * experience learning * preschool education * educational program Forma, žánr bakalářské práce Konspekt 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání MDT 373.2 * 371.314.6:159.955 * (043)378.22 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173995 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 6247 3300706247 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1