Počet záznamů: 1
Rodičovská autorita z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Údaje o názvu Rodičovská autorita z pohledu žáků 2. stupně základní školy / Hana Obracaníková Osobní jméno Obracaníková, Hana, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 113 listů : grafy + 1 CD Poznámky Vedoucí práce Zdeněk Svoboda Abstrakt Předložená diplomová práce se zabývá problematikou rodičovské autority. Pozornost je v rámci teoretických východisek věnována obecně problematice autority, rodině, výchovným stylům v rodině, výchovným prostředkům, rodičovské autoritě a jejímu uplatňování. V práci jsou rovněž prezentovány možnosti podpůrných opatření v oblasti uplatňování rodičovské autority. Současně je definována osobnost dospívajícího dítěte, které si utváří svou vlastní identitu a jeho vztah k autoritě, zejména rodičovské. Kvantitativně a kvalitativně orientované výzkumné šetření, zaměřené na zjištění úrovně vnímání autority vlastních rodičů a s tím spojené očekávání vlastní rodičovské role, je realizováno s využitím nestandardizovaného dotazníku na základních školách na Teplicku. Výstupem diplomové práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zkvalitnění multidisciplinární práce s pubescenty a posilování jejich sociálních kompetencí. This thesis deals with parental authority. Attention is brought to the theoretical foundations devoted to general issues of authority, family, educational styles in the family, educational resources, parental authority and its implementation. This thesis also presents the possibility of supporting measures in the field of application of parental authority. This work defines the personality of an adolescent child, who creates its own identity and its relationship to the authority, especially parental. Quantitatively and qualitatively oriented research investigation aimed at finding out the level of perception of the authority of their parents and the associated expectations of their own parental role is performed using a special questionnaire in primary schools in Teplice. The outcome of this thesis are structured formulations of recommendations for possible improvement of multi-disciplinary work with teenagers and to strengthen their social competence. Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (vedoucí diplomové práce nebo disertace) Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla sociální psychologie * dospívání Předmět.hesla rodičovská autorita * rodina * výchova * socializace * identita * sociální kompetence * parental authority * family * upbringing * adolescence * socialization * identity * social skills Forma, žánr diplomové práce Konspekt 316.4/.7 - Sociální interakce MDT 316.6 * 159.922.8 * 612.661 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170291 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 5854 3300705854 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1