Počet záznamů: 1  

Řečová klišé v obchodní komunikaci

  1. DA 4740
    Ishtimirova, Alfiya, 1983-
    Řečová klišé v obchodní komunikaci [rukopis] / Alfiya Ishtimirova. -- 2015. -- 50 l. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Lilia Nazarenko. -- Text práce v ruském jazyce. -- Abstrakt: Anotace Tato bakalářská práce je zaměřena na téma ?Řečové klišé v obchodní komunikaci.? V moderní společnosti obchodní komunikace hraje důležitou roli komunikačního procesu. Pro efektivní komunikace člověk musí mít určité dovednosti a znalosti, diky kterým on řeši komunikační úkoly pomocí jazykových prostředků. Pod pojmem ?jazykové prostředky? v dané bakalařské práce se rozumi jazykové klišé, které pomahaji stručné a konkrétně vyjádřit myšlenky. Bakalářská práce podmíněně se sklada ze dvou částí. V první části prozkoumaný teoretický základ. Jsou popsaná stanovení základních pojmů "komunikace" a "obchodní komunikace". Pod prvním pojmem se rozumi aktivná výměna informace, a pod druhým - výměna informace pro dosažení určitých cílů. Oba koncepty jsou úzce propojené mezi sebou. Dále prozkoumana náležnost stylu obchodní komunikace k systému funkčních stylů. A pravě k oficiálnímu obchodnímu stylu, který je nejstarším použivaným spisovným stylem. Poznamenáno, že jazykem obchodní komunikace je oficiální obchodní styl, jeho druhým názvem je obchodní řeč. Pro úspěšný výsledek obchodních vztahů, z hlediska stylistiky, je nezbytně se dodržovat určitých pravidel a předpisů. Druhá kapitola popisuje kategorie. Klíše řečový připravený výraz, který má charakter trvalé reprodukovatelnosti. Kategorie znamená ztrátu novinky (aktuality) slova, v důsledku jeho trvalého použití. Tento charakter zpravidla předpovídá do budoucna přeměnu klišé do . Ovšem, funkce klišé kompenzuji tento nedostatek. Postoj klišé k frazeologickému systému jazyka stále vyvolává diskusi vědců. Po provedeni analýzy práci některých vědců, jsme dospěli k závěru o společných příznakach s frazeologii. Ve třetí kapitole jsou uvedené příklady řečových klišé, které se často používají v obchodní komunikaci. V praktické části této práce byly analyzovány klišé, z hlediska syntaxe, a take byla provedena sémantická analýza řečových klišé obchodní komunikace, znázorněne výsledky. V pracovním postupu byly prostudováne vzdělávací praktické materiály lingvistů V.N. Telia, L.N. Titova, T.M. Dridze, I.B. Golub, D.E. Rosenthal, B.Z. Zeldovich, L.I. Chernysheva, atd.. -- Abstrakt: Annotation The present Bachelor thesis is called ?Verbal clichés in business communication?. In modern society, business communication has the most important role of communication process. For effective communication person must possess certain skills and knowledge. These skills and knowledge help people solving communication problems by the means of linguistics. Under the linguistics we mean understanding language clichés that help to express ideas more clearly and precisely. This thesis consists of two parts. The chapters in the first part represent theoretical basis. They contain definitions of key concepts, studies on official business style and its affiliation with functional styles, functions of clichés and their connections with phraseological system of language. In the third chapter, there are examples of verbal clichés that are often used in business communication. In the practical part of the work semantic and syntactic analysis of speech clichés in business communication were done, and conclusions were made. We studied the works of such famous linguists as V.N. Teliya, L.N. Titova, T.M. Dridze, I.B. Golub, D.E. Rosenthal, B.Z. Zeldovich, L.I.Chernysheva, etc.
    Nazarenko, Lilia. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    ruština. obchodní komunikace. klišé. jazykové jednotky. stereotyp. oficiální obchodní styl. cliche. linguistic units. stereotype. official business style. bakalářské práce
    811.161.1. 316.776. 81'373.48. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.