Počet záznamů: 1
Mechanismy prevence v oblasti poruch příjmu potravy
- P-DP 18885
Votápková, Kristýna, 1990-
Mechanismy prevence v oblasti poruch příjmu potravy [rukopis] / Kristýna Votápková. -- 2012. -- 92 l. : [7] l. příl. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na mechanismy prevence v oblasti poruch příjmu potravy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o příčinách vzniku, příznacích, následcích a léčbě mentální anorexie a bulimie. Dále se zabývá prevencí těchto poruch u žáků a mládeže. V neposlední řadě popisuje zařazení problematiky poruch příjmu potravy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Součástí teoretické části jsou metodické náměty pro práci s žáky, jejichž úkolem je poskytnout žákům objektivní informace týkající se ohrožení zdraví v důsledku poruch příjmu potravy a zejména rozvíjet jejich sebedůvěru a dovednosti, které jim pomohou zvládnout problémy vlastního dospívání bez ohrožení mentální anorexie či bulimii. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem na třech základních školách, konkrétně se jedná o anonymní dotazník. Cílem výzkumu je zjištění povědomosti o správném životním stylu žáků druhého stupně základních škol a dietní zkušenosti. Dále zjišťuji informovanost probandů o poruchách příjmu potravy a následcích. Kvantitativně orientovaný výzkum, který je součástí práce je strukturovaný rozhovor s pedagogy základních škol. Z výsledků výzkumu plyne, že by žáci měli být dále a více informováni o poruchách příjmu potravy. Je důležité dospívajícím zdůrazňovat příčiny a důsledky vyhublosti v rámci výchovy ke zdraví. Smyslem bylo poskytnout základní informace o jídelní patologii.. -- Abstrakt: The bachelor work is focused on Mechanisms of Eating Disorders Preventions. The work is devided on theoretical and practical part. The theoretical part deals with causations, symptomps, lasting ill effects and treatment of anorexia nervosa and bulimy. Further the work is keen on prevention of these failures of children and youth. Last but not least it describes the submission of the possibilities of inclusion of eating disorder problems as a part of the general educational program. Also methodical suggestions for work with students are a part of the theoretical part, their taskbeing to provide the students with objective information concerning health hazardcaused by eating disorders, but primarily to develop their self-confidence and skillswhich will help them to cope with problems of their own adolescence without beingjeopardized by mental anorexia or bulimia. The practical part consists of a quantitative survey held at three primary schools, specifically this involved an anonymous questionnaire. The goal of the survey was to determine the second grade pupils? eating habits and awareness of having a healthy lifestyle and their experiences with diets. Next, the text focuses on the respondents? awareness of eating disorders and consequences. The survey results indicate that pupils should be informed further about eating disorders. Quantitatively oriented research that is part of the work is a structured interview with teachers of primary schools. It is important to emphasise the causes and consequences of these conditions to adolescents as part of giving them knowledge to have a healthy life as they grow up into adults. The purpose thesis was afford the basic information about food pathology.
Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
Poruchy příjmu potravy. mentální anorexie. mentální bulimie. prevence. didaktické hry. rámcový vzdělávací program. Eating disorders. anorexia nervosa. bulimy nervosa. didactic games. prevention. the general educational program. bakalářské práce
(043)378.22
Počet záznamů: 1