Počet záznamů: 1  

Netradiční vyučování matematiky na základní škole

  1. P-DP 18133
    Antonová, Anna, 1973-
    Netradiční vyučování matematiky na základní škole [rukopis] / Anna Antonová. -- 2011. -- 61 l. : [5] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jiří Cihlář. -- Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problémem zavádění a porozumění rovnic v matematice na základní škole. Podstatou je srovnání zavádění rovnic ?tradiční?, transmisivní metodou dle osnov základní školy a ?netradiční? metodou, konstruktivistickým přístupem učitele, kde žáci hledají v úlohách rovnice sami. V první části práce je porovnáván didaktický přístup k vyučování matematiky různých matematiků a didaktiků s didaktickým přístupem, profesora Hejného, který je stěžejní částí celé práce. Zaměřuji se zde na porovnání dvou učebních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického.Vyjadřuji zde i vlastní zkušenosti z praxe. Druhá část popisuje zavedení rovnic v osmém ročníku základní školy konstruktivistickým stylem. Popisuji zde postupy, postřehy, omyly, cíl. Tuto zkušnost porovnávám se svými předchozími poedagogickými zkušenostmi. Další část je zaměřena na porovnání vysledků obou metod, na souhrn postřehů a námětů, jak pracovat s rovnicemi. V závěru zhodnocuji pracovní postupy a přikládám pracovnín listy, porovnávám úlohy tradiční a netradiční.. -- Abstrakt: This bachaleor thesis deals with the problemof implementation and understanding of equations in mathematics at elementary schools. The essential part is the comparison of implementation by ?traditional? transmissive method according to the schema of elemetary school and ?unconventional? method with construstivistic aproach of a teacher ? pupils try to find the equations in tasks on their own. In the first part there is comparison of the didactic aproach of different mathematicians and didacticians and didactic aproach of prof. Hejný, wchich is the crucial part of the work. The aim of the part is comparison of two didactic styles ? transmissive and construstivistic. My own experiences from praxis are also mentioned. The second part describes the implementation of equations in eight form of elementary school by construstivistic method. Methods, reflections, mistakes and the goal is described. This experience is compared with previous pedagogical experience. The next part focuses on comparison of results of both methods, on summary of reflections and proposals for work with equations. In the conclusion, the procedure is evaluated, work-papers are includedand traditional and unconventional tasks are compared.
    Cihlář, Jiří, 1943-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Přírodovědecká fakulta. Katedra matematiky
    Rovnice. rovnost. žák. objevování. metoda řešení rovnic. pracovní listy. Equation. parity. pupil. discovering. method of solving equations. work-papers. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.