Počet záznamů: 1  

Pojetí volného času u dětí mladšího školního věku ve funkčních a nefunkčních rodinách

  1. P-DP 17862
    Plechatá, Veronika, 1989-
    Pojetí volného času u dětí mladšího školního věku ve funkčních a nefunkčních rodinách [rukopis] / Veronika Plechatá. -- 2011. -- 97 l. : [30] l. příl. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Vojtěch Lebduška. -- Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce se zabývá pojetím volného času u dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na část teoretickou a empirickou. První část nabízí shrnutí teoretických poznatků o rodině, volném čase a období mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie. Velká pozornost je věnována zejména funkčnosti rodiny. Empirická část pojednává o realizovaném kvalitativním výzkumu. Ten byl prováděn metodou polostrukturovaného rozhovoru se třemi dětmi navštěvujícími třetí třídu základní školy o tom, co si myslí, že volný čas je. Jednalo se o dvě děti z problémových rodin a jedno dítě z rodiny funkční. Byla provedena transkripce jednotlivých rozhovorů a následná analýza získaných informací. V závěru práce je uvedena diskuse nad získanými výsledky a jejich porovnání s údaji zmiňovanými v teoretické části. Výzkumné otázky zněly: Co děti považují za volný čas?, Co nám podle dětí volný čas přináší? a Jaký vliv má rodina na pojetí volného času dětí?.. -- Abstrakt: The present thesis deals with the free time concept of children at school age. The work is divided into two main parts, a theoretical and an empirical. The first part provides a summary of theoretical knowledge about family, leisure time, and the younger school age from the perspective of the developmental psychology. A great attention is focused on the functionality of family. The empirical part is focused on the organized qualitative research. That was done through semi structured interview with three children attending the third grade of an elementary school with the goal to find out what they think the leisure time is. There were two children from troubled families and one child from the functional family. There was conducted a transcription of the individual interviews and subsequent analysis of the gained information. There was a debate over the results and their comparisons with that mentioned information in the theoretical part in the end of the thesis. Research questions were: What do children consider as their free time?, What does the leisure time bring to people? and What effect has the family on the concept of children leisure time?.
    Lebduška, Vojtěch. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    rodina. funkční rodina. problémová rodina. volný čas. pojetí volného času. mladší školní věk. family. functional family. troubled family. leisure time. concept of the leisure time. younger school age. bakalářské práce
    (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.