Počet záznamů: 1
Rozvoj jazykové a literární výchovy v MŠ před vstupem do 1. třídy ZŠ
- P-DP 17365
Hrejsemnou, Iveta, 1986-
Rozvoj jazykové a literární výchovy v MŠ před vstupem do 1. třídy ZŠ [rukopis] = The development of the langure and literatura education in kindergartens befree the first grade of the basic school / Iveta Hrejsemnou. -- 2011. -- 111 l. : [8] l. příl. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jaromíra Šindelářová. -- Dodán pouze 1 CD-ROM. -- Abstrakt: Jazyk má v životě člověka nezastupitelnou funkci. Jedná se o prostředek, který slouží ke komunikaci, dorozumívání, k poznávání a myšlení. Umožňuje nám vyjádřit představy, názory, postoje a ovlivňuje volní procesy. Proto je důležité, aby každý nás měl dostatečně bohatou slovní zásobu, jež se musí pěstovat již od útlého dětství. Literatura má výchovně vzdělávací a výchovně estetickou roli umění u dítěte předškolního věku. S její pomocí určujeme vztah malého dítěte ke knize a rozvíjíme jeho představy, myšlení i estetické cítění. Cílem této práce je zjistit jazykovou a literární úroveň dětí v jednotlivých věkových kategoriích předškolního věku a rozvíjet jejich vztah ke knihám a mateřskému jazyku na základě dotazníku, literárního projektu, různých her, říkadel, jež povedou děti ke zlepšení výslovnosti i práci s textem.. -- Abstrakt: Language has an uncoverable function in a human life. It is a mean of communication, understanding, learning and thinking. Language enables us to express our imaginings, opinions, will and it influences our volitive processes. Therefore it is important to have equally extensive wordage which is necessary to train from babyhood. Literature is not only educationally instructional but also educationally aesthetical for preschool age children. It helps to create relationship between a child and a book as well as it develops children?s imagination, thoughts and aesthetic sentiment. The objective of this graduation theses is to discover the level of linguistic and literary skills of preschool age children and to cultivate the interrelationship between them, books and their mother language. In compliance with these objectives, research was implemented upon a questionnaire, literature project, different games and saws which would lead children to improvement of pronaunciation and working with a text.
Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primární jazykové výchovy
jazyková výuka. literární výchova. vývoj řeči. slovní zásoba. mateřské školy. říkadla. speech sound. language education. literary education. pronaunciation disturbances. preschool age. saws. tongue progress. diplomové práce
82-193-053.4. 373.24. 81'373. 612.789. 82:37.016. 81'24. (043)378.2
Počet záznamů: 1