Počet záznamů: 1  

Postupy pedagogů v oblasti sociálně-pedagogické podpory sociálně znevýhodněných dětí

  1. P-DP 15683
    Ponížilová, Ivana, 1977-
    Postupy pedagogů v oblasti sociálně-pedagogické podpory sociálně znevýhodněných dětí [rukopis] / Ivana Ponížilová. -- 2009. -- 90 l. : [5] l. příl. : il. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na postupy pedagogů v oblasti sociálně-pedagogické podpory sociálně znevýhodněných dětí. Identifikuje příklady dobré praxe a osvědčené postupy práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, identifikuje potřeby škol a případné systémové bariéry v této oblasti. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku sociální stratifikace, sociálního vyloučení, problematiku vzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a dětí odlišné národnosti, analýzu sociálně integračních postupů užívaných v práci s dětmi pocházejícími ze sociálně znevýhodněného prostředí a takzvaných sociálně vyloučených lokalit a jejich charakteristik. Výzkum byl prováděn prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky v okrese Teplice. Výzkum bude analyzovat postoje, názory a zkušenosti pedagogů s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.. -- Abstrakt: The bachelor´s assignment is aimed to advancements of pedagogues in the area of social-pedagogical support for social disadvantaged children. It identify the instances of good practice and well tried advancements of work with the children, who have the special educational requirements, it identify the requirements of schools and possible system barriers in this area. The theoretical resources of this work are aimed to the problems of social stratification, social exclusion, problems of education for the children from social disadvantaged ambience and the children with different nationality, to the analysis of social integration advancements, which are used in work with the children who come from social disadvantaged ambience and so called social excluded localities and their characterizations. The research was pursued by means of questionnaire investigation among pedagogical workers in district Teplice. The research will analyse the positions, opinions and practices of pedagogues with the children, who have the special educational requirements.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální pedagogika. děti a mládež. sociální vyloučení. sociálně ohrožené skupiny. sociálně znevýhodněné prostředí. sociálně vyloučené lokality. speciální vzdělávací potřeby. sociální stratifikace. sociální vyloučení. sociálně integrační postupy. social disadvantaged ambience. social excluded localities. special educational requirements. social stratification. social exclusion. social disadvantaged ambience. bakalářské práce
    37.013.42. 316.346.32-053.2. 364.624.4. 316.344.7. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.