Počet záznamů: 1  

Postupy pedagogických pracovníků v oblasti sociálně pedagogické podpory dětí zdravotně postižených a zdravotně znevýhodněných

  1. P-DP 15700
    Brožová, Zdeňka, 1970-
    Postupy pedagogických pracovníků v oblasti sociálně pedagogické podpory dětí zdravotně postižených a zdravotně znevýhodněných [rukopis] / Zdeňka Brožová. -- 2009. -- 78 l., [8] l. příl. : il. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstrakt: Bakalářská práce je věnována problematice dětí zdravotně postižených a zdravotně znevýhodněných a jejich integraci, s cílem identifikovat příklady dobré praxe a osvědčené postupy práce učitelů s těmito dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále pak identifikovat potřeby škol a případné systémové bariéry v této oblasti. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku integrace ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména však na děti zdravotně postižené a děti se zdravotním znevýhodněním. Dále pak na způsoby této integrace a legislativu, která se této problematiky dotýká. Empirická část bakalářské práce je věnována představení kvalitativně orientovaného výzkumného šetření, zaměřeného na analýzu názorů, postojů a zkušeností učitelů Základních škol a víceletých gymnázií, na problematiku začleňování žáků se zdravotním postižením nebo se zdravotním znevýhodněním do společnosti. Dále také na zjištění, zda jsou učitelé základních škol, ale také škola ve které učí, jak odborně, informačně i materiálně, připraveni na možný příchod žáka se zdravotním postižením nebo se zdravotním znevýhodněním do jejich třídy a jejich následnou integraci. Následně také na identifikaci příkladů dobré praxe a osvědčených postupů práce s těmito dětmi. Na základě provedeného šetření jsou formulovány návrhy na opatření směřující k pozitivním změnám ve zkoumané oblasti, neboť z průzkumu vyplynulo, že ke zdárné integraci jedince se speciálními vzdělávacími potřebami by bylo potřeba změnit zejména financování související s materiálním vybavením škol, i finanční zvýhodnění těch učitelů, kteří s takovými dětmi pracují. Jednou z možností jak takového žáka kvalitně integrovat, by mohlo přinést také personální zajištění přítomnosti asistentů pedagogů ve třídách. Stejně tak by mohlo mít kladný účinek také snížení počtu žáků v těch třídách, kde je přítomen žák se speciálními vzdělávacími potřebami a následná úprava organizace výuky. Pozitivní změnu by mohla přinést také úprava systému v sociálně pedagogickém zařízení.. -- Abstrakt: This thesis focuses on the study of physically handicapped children and their integration into society. It aims to identify examples of good practice as well as tried and successful methods used by teachers when working with these children. The theoretical focus of this work is the problem of integration during educating physically partly or fully handicaped children. It further focuses on the different ways of integrating and on the legislative that is connected to this area. The empirical part of the thesis deals with introducing qualitatively focused research, especially the analysis of opinions, attitudes and experiences of primary and secondary teachers, and also on the integration of parlty or fully physically handicapped children into society. It strives to find out whether primary and secondary teahcers but also the schools they are in are technically, materially and educationally prepared for the possible arrival of a partly or fully physically impared pupil at their school and their integration. It wants to identify examples of good practice and successful methods of working with these children. On the basis of recent research, suggestions have been made aiming at positive changes in the researched area as it has been found that to successfully integrate paartly of fully physically handicapped children, it is neccessary to change the financing connected to material resources at schools but also financially reward teachers who work with these children. One option would be to provide teaching assistents in targeted classrooms. Lowering the number of children in classes with handicapped children and changes to organization of teaching might also have a positive effect. Another positive change could be brought about by making changes to the socio-pedagogical system.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. sociální integrace. sociálně ohrožené skupiny. děti se zdravotním postižením. Pedagogika. Sociální integrace. Prevence. Sociální exkluze. Pedagogy. Social Integration. Prevention. Social Exclusion. bakalářské práce
    376. 364-786. 316.344.7. 316.344.6-056.26/.3-053.2. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.