Počet záznamů: 1  

Využití interaktivní tabule ve výuce prvouky ve 2. třídě základní školy

  1. P-DP 15348
    Černá, Petra, 1977-
    Využití interaktivní tabule ve výuce prvouky ve 2. třídě základní školy [rukopis] / Petra Černá. -- 2009. -- 67 l., 26 l. příl. : il., mapy. -- Ved. práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Abstrakt: Diplomová práce se v teoretické části zabývá Rámcově vzdělávacím programem a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, jeho stručnou charakteristikou a nově zaváděnými termíny jako např. klíčové kompetence. Dále se zabývá předmětem Prvouka, jeho začleněním do vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, dělením této oblasti a jejími výstupy danými Školním vzdělávacím programem. Podrobněji se pak zabývá klíčovými kompetencemi danými ŠVP a jejich vztahu k předmětu Prvouka a interaktivní tabuli. V teoretické části je rovněž uvedena charakteristika interaktivní tabule, jaké jsou její funkce a možnosti využití ve vybraných předmětech. Dále se zabývá motivací žáků a problematikou interaktivní tabule jako motivačního nástroje. Podrobně se zabývá vyučovací hodinou, její strukturou, organizačními formami vyučování, typy vyučovacích hodin a využitím výukových programů na interaktivní tabuli. Cílem praktické části je předvést možnosti využití interaktivní tabule v 5 vyučovacích hodinách Prvouky ve 2. ročníku ZŠ. Dále se zabývá zhodnocením těchto hodin, zda vyučovací hodiny s využitím interaktivní tabule jsou efektivnější než vyučovací hodiny standardní, jestli žáci dosahují lepších výsledků a zda je dosahováno kompetencí dle ŠVP. Zahrnuje také doporučení pro ostatní uživatele, která jsou založena na mých vlastních zkušenostech.. -- Abstrakt: My Thesis, in the theoretical part, deals with the Framework curriculum and Framework curriculum for basic education, the brief characteristics of a newly introduced terms such as key competencies. It also deals with the subject Basic studies, its incorporation into the educational section "The man and his world`` and dividing this section and its outputs of the School curriculum. Moreover, it deals with the key competencies of the School curriculum and their relation to the subject Basic studies and interactive board. There is also a list of interactive board characteristics, what its functions and the use of selected subjects are. The motivation of pupils and the problems of interactive board as a motivational device is mentioned in the theoretical part as well. In more detail it deals with a lesson, its structure, organizational forms of teaching, types of lessons and with the use of interactive teaching programs on the board. The aim of the practical part is to demonstrate the use of interactive board in 5 lessons in Basic studies subject in the 2nd grade of elementary school. It also deals with the evaluation of these lessons, whether the lessons using the interactive board are more effective than standard lessons, whether the pupils perform better and whether the competencies according to School curriculum are achieved. It also includes some recommendations to other users based on my own teaching experience.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    multimediální systémy. učební pomůcky. prvouka. Rámcově vzdělávací program. Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Školní vzdělávací program. klíčové kompetence. výstupy. interaktivní tabule. motivace. vnitřní motivace. vnější motivace. vyučovací hodina. organizační formy vyučování. výukové programy. vyučovací předmět. Prvouka. základní škola. žák. první stupeň. příprava na vyučovací hodinu. Framework curriculum. Framework curriculum for basic education. School curriculum. key competencies. outputs. interactive board. motivation. internal motivation. external motivation. lesson. organizational forms of teaching. teaching programs. subject. Basic studies. elementary school. pupils. first stage. preparation for lesson. diplomové práce
    004.032.6. 371.66/.69. 37.016:001.101-028.31. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.