Number of the records: 1  

Sociální inkluze dětí z etnických a národnostních menšin v mateřských školách v Ústeckém kraji

  1. Title statementSociální inkluze dětí z etnických a národnostních menšin v mateřských školách v Ústeckém kraji / Vilma Soukupová
    Personal name Soukupová, Vilma, (dissertant)
    Phys.des.83 listů
    NoteVedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. Oponent Jaromíra Šindelářová
    AbstractBakalářská práce se zabývá tématem sociální inkluze dětí z etnických a národnostních menšin v mateřských školách v Ústeckém kraji. Cílem práce je analyzovat strategie a přístupy pedagogů v mateřských školách, které podporují úspěšné začleňování těchto dětí do kolektivu. Teoretická část se věnuje vymezení a objasnění klíčových pojmů souvisejících s etnickými a národnostními menšinami, dále se zaměřuje na problematiku inkluzivního vzdělávání a profesní přípravu pedagogů na inkluzi. V empirické části je realizován kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol. Data byla analyzována pomocí otevřeného kódování. Výzkum se zaměřuje na konkrétní pedagogické postupy, způsoby spolupráce s rodinami a případové studie, které ilustrují aplikaci inkluzivních strategií v praxi.
    The bachelor's thesis focuses on the topic of social inclusion of children from ethnic and national minorities in preschools in the Ústí Region. The aim of the thesis is to analyze the strategies and approaches used by preschool teachers that support the successful integration of these children into the collective. The theoretical part defines and explains key concepts related to ethnic and national minorities, and further addresses the issue of inclusive education and the professional preparation of teachers for inclusion. The empirical part presents a qualitative research study conducted through semi-structured interviews with preschool teachers. The data were analyzed using open coding. The research focuses on specific pedagogical practices, methods of cooperation with families, and case studies that illustrate the implementation of inclusive strategies in practice.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (thesis advisor)
    Šindelářová, Jaromíra, 1961- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings integrovaná výchova a vzdělávání * předškolní výchova - Ústecký kraj (Česko : 2000-)
    Subj. Headings Národnostní a etnické menšiny * sociální inkluze * inkluzivní vzdělávání * pedagogické strategie * mateřské školy * National and ethnic minorities * social inclusion * inclusive education * pedagogical strategies * preschools
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.043.2 * (437.315) * (437.15) * 373.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197586
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 170723300717072sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.