Number of the records: 1
Komparativní analýza předškolního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České Republice a Velké Británii
- DA 16470
Olejníková, Veronika, 1983-
Komparativní analýza předškolního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České Republice a Velké Británii / Veronika Olejniková. -- 2024. -- 80 listů. -- Vedoucí práce Barbora Lanková. -- Oponent Linda Koutová. -- Abstract: Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem je realizován edukační proces dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice a ve Velké Británii. Teoretická část práce vymezuje pojmy dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, individuální vzdělávací plán, inkluze a integrace. Stručně popisuje legislativní rámec vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a školský systém ve Velké Británii a systém vzdělávání žáků se speciálními potřebami v České republice a ve Velké Británii. Praktická část práce bude realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření technikou polostrukturovaného rozhovoru s pedagogickými pracovníky v České republice a ve Velké Británii. Tyto rozhovory budou vyhodnoceny metodou otevřeného a axiálního kódování. V závěru práce budou shrnuty primární rozdíly ve zmiňovaném edukačním procesu a navržena doporučení pro pedagogickou praxi z toho plynoucí.. -- Abstract: The aim of the bachelor's thesis is to find out how the educational process of preschool children with special educational needs is implemented in the Czech Republic and the UK. The theoretical part of the thesis defines the terms child with special educational needs, individual education plan, inclusion, and integration. It briefly describes the legislative framework of education of children with special educational needs and the school system in the UK and the system of education of pupils with special needs in the Czech Republic and the UK. The practical part of the thesis will be carried out through qualitative research investigation using a semi-structured interview technique with teaching staff in the Czech Republic and the UK. These interviews will be evaluated using open and axial coding methods. The thesis will conclude by summarizing the primary differences in the educational process mentioned and suggesting recommendations for pedagogical practice arising from this.
Lanková, Barbora. Koutová, Linda. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
předškolní výchova. integrovaná výchova a vzdělávání. speciální vzdělávací potřeby. Česko. Velká Británie. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. inkluze. integrace. předškolní vzdělávání. školský systém ve Velké Británii. Child with special educational needs. inclusion. integration. pre-school education. education system in the United Kingdom. bakalářské práce
373.2. 37.043.2. 376.04. (437.3). (437.1/.3). (410). (043)378.22
Number of the records: 1