Number of the records: 1  

Vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v českém jazyce na 1. stupni ZŠ

  1. Title statementVzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v českém jazyce na 1. stupni ZŠ / Nikol Brandýská
    Personal name Brandýská, Nikol, (dissertant)
    Phys.des.64 listů, 7 nečíslovaných listů příloh : grafy
    NoteOponent Ivana Brtnová Čepičková. Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová
    AbstractDiplomová práce je zaměřena na žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, konkrétně na jejich specifické poruchy učení. Zkoumají se v ní pomocí didaktických testů rozdíly mezi vědomostmi i s jejich následnou aplikací u žáků s IVP a žáků bez IVP, kteří navštěvují 4. a 5. ročník primární školy. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část empirickou neboli praktickou. Teoretická část obsahuje z obecného hlediska pohled na specifické poruchy učení, s nimiž se můžeme setkat při vyučování českého jazyka na 1. stupni základních škol. V praktické části je pozornost zaměřena na šetření prostřednictvím nástroje didaktického testu, jež bylo realizováno na základních školách v Lovosicích. Výzkum je věnován znalostem a dovednostem u vybraných žáků z pravopisu českého jazyka, jenž byl následně na základě výsledků žáků s IVP a bez IVP vyhodnocen.
    This thesis is focused on students learning difficulties, especially on their specific learning diabilities. Through didactic tests, the thesis studies the differences in knowledge and its use among the students with and without individual educational plan attending the fourth and fifth grade at primary school. The thesis is divided into two sections, namely theoretical and practical. The theoretical part focused generally on the perspective of distinctive learning disabilities which can be seen within Czech language education at elementary school. The practical part is focused on research of the use of didactic tests realized on elementary schools in Lovosice. The research is dedicated to knowledge and skills in the area of Czech orthography of chosen students subsequently evaluated on the basis of the results of these students with or without individual educational plan.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (opponent)
    Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings specifické poruchy učení * speciální vzdělávací potřeby * čeština * didaktické testy
    Subj. Headings Žák * učitel * specifické poruchy učení * reedukace specifických poruch učení * individuální vzdělávací plán * základní škola * didaktický test * pravopis v českém jazyce * Student * Teacher * Specicific learning disabilities * Reeducation of specific learning disabilities * Individual learning plan * Elementary school * Didactic test * Czech language orthography
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    UDC616.89-008.43 * 376.04 * 811.162.3 * 37.091.26/.27 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00191322
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 155173300715517sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.