Number of the records: 1  

Hudebně pohybové činnosti jako prostředek socializace dětí ve věku 5-6 let v mateřské škole

  1. Title statementHudebně pohybové činnosti jako prostředek socializace dětí ve věku 5-6 let v mateřské škole / Kateřina Vašatová
    Personal name Vašatová, Kateřina, (dissertant)
    Phys.des.64 listů : barevné ilustrace, noty
    NoteVedoucí práce Dana Novotná. Oponent Iva Olšanová
    AbstractBakalářská práce s názvem "Hudebně pohybové činnosti jako prostředek socializace dětí ve věku 5-6 let v mateřské škole" se zabývá socializací čili začleňováním předškolních dětí ve věku 5-6 let do činností pohybových a hudebních, které probíhají během pobytu v mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezit charakteristiku dítěte v předškolním období (5-6 let) a jeho vývoj po stránce tělesné, emoční a kognitivní. Dále se v práci věnuje pozornost hudební a pohybové výchově v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Závěrem této části je socializace. Praktická část je tvořena z témat a činností, které se během školního roku s dětmi realizují. V činnostech se kombinuje socializace lidského jedince od začleňování vlastní osoby až po začleňování s okolím. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat proces socializace probíhající od jedince až po skupinu vrstevníků. Dalšími cíli je porovnávání vztahů mezi účastníky socializace a teoretické stanovení všeho podstatného týkající se předškolního dítěte.
    The bachelor's thesis titled "Musically locomotive activities as a means of socialization of children at the age of 5-6 years in kindergarten" delves into the process of socialisa-tion, focusing on how preschool children aged 5-6 socialise through movement and music activities within the kindergarten setting. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical, respectively. The theoreti-cal part aims to define the development of children in the 5-6 preschool age range across three major dimensions, which are physical development, cognitive development, and social emotional development. Furthermore, the thesis explores the role of music and movement activities in the Curriculum framework for Preschool Education. The last part of this section is dedicated to the definition of the term "socialization." The practical part encompasses numerous topics and activities that are carried out with the children throughout the school year. The activities incorporate a process of self-integration as well as socialisation and are thus a means by which social and cultural continuity are attained. The primary objective of this thesis is to analyse the process of socialization, examining how it occurs from the individual level to the peer group level. Additionally, the thesis aims to observe the relationships between the individuals partaking in socialisation and provide theoretical insights into key aspects socialisation of preschool children.
    Another responsib. Novotná, Dana, 1970- (thesis advisor)
    Olšanová, Iva (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním (degree grantor)
    Subj. Headings hudebně-pohybová výchova * hudebně-pohybové hry * socializace * předškolní výchova
    Subj. Headings děti * pohyb * hudba * zpěv * socialization * children * exercise * music * singing
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect793.3 - Pohybové umění. Tanec
    UDC[793.3:78]:37.016 * [793.3:78]:37.091.33 * 316.614 * 373.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189764
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 147143300714714sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.