Number of the records: 1  

Využití Neuro-vývojové stimulace u dítěte mladšího školního věku s vývojovou dyspraxií v ergoterapii

  1. Title statementVyužití Neuro-vývojové stimulace u dítěte mladšího školního věku s vývojovou dyspraxií v ergoterapii [rukopis] / Iva Frošová
    Personal name Frošová, Iva, (dissertant)
    Issue data2022
    Phys.des.66 l. + 16 l. příloh : il., tab.
    NoteVed. práce Petra Pecharová. Oponent Ondřej Vacek
    AbstractÚvod: Bakalářská práce se zabývá problematikou vývojové dyspraxie u dětí mladšího školního věku a blíže přibližuje metodu Neuro - vývojové stimulace v rámci ergoterapie. Cíl práce: Cílem této práce je seznámit odbornou i laickou veřejnost s možnostmi využití Neuro-vývojové stimulace v ergoterapii u dětí mladšího školního věku s vývojovou dyspraxií. Metodika: Vybrání jedné klientky s vývojovou dyspraxií, která v rámci ergoterapie cvičí prvky z Neuro-vývojové stimulace. Na základě výsledků vstupního hodnocení klientky stanovení krátkodobého ergoterapeutického plánu. Poté zaznamenání průběhu ergoterapeutické intervence pod odborným vedením. Po skončení terapií uskutečnění výstupního hodnocení klientky a stanovení dlouhodobého ergoterapeutického plánu. Na závěr shrnutí celkové ergoterapeutické práce a objasnění jejích výsledků. Pro vypracování praktické části bakalářské práce využita metoda případové studie, dále metoda polostrukturovaného rozhovoru s matkou klientky a také metoda pozorování zahrnující přímou práci s klientkou. K vyšetření potřebných oblastí použity vhodné testy. Výsledky: Shrnutí ergoterapeutické intervence a zhodnocení její úspěšnosti na základě vstupního a výstupního hodnocení u vybrané klientky. V rámci výstupního hodnocení se projevilo zlepšení v oblasti rovnováhy, koordinace pohybů HKK a DKK, bilaterální koordinace, jemné motoriky a grafomotoriky. Ukázalo se mírné potlačení určitých přetrvávajících primárních reflexů. Také byly zaznamenány posuny v oblasti taktilního vnímání, citlivosti pohybu a slabosti. Závěr: Souhrn celkové ergoterapeutické práce s klientkou v mladším školním věku s vývojovou dyspraxií. Zhodnocení splnění stanovených úkolů a hlavního cíle bakalářské práce.
    Introduction: The bachelor thesis deals with the issue of developmental dyspraxia in children of younger school age and introduces the method of Neuro - developmental stimulation in occupational therapy. The aim of the work: The aim of this work is to acquaint the professional and lay public with the possibilities of using Neuro-developmental stimulation in occupational therapy in children of younger school age with developmental dyspraxia. Methodology: Selection of one client with developmental dyspraxia who practices elements of neuro-developmental stimulation within occupational therapy. Based on the results of the initial evaluation of the client, determination of a short-term occupational therapy plan. Then recording the course of occupational therapy intervention under professional guidance. After the end of the therapies, the client's final evaluation and determination of a long-term occupational therapy plan. Finally, a summary of the overall occupational therapy work and clarification of its results. The method of a case study, the method of a semi-structured interview with the client's mother and the method of observation involving direct work with the client are used to develop the practical part of the bachelor's thesis. Appropriate tests are used to examine the required areas. Results: Summary of occupational therapy intervention and evaluation of its success based on input and output evaluation of a selected client. The output evaluation showed improvements in balance, coordination of HKK and DKK movements, bilateral coordination, fine motor skills and graphomotor skills. It was showed a slight suppression of certain persistent primary reflexes. Also have been recorded in tactile perception, movement sensitivity and weakness were noted. Conclusion: Summary of overall occupational therapy work with a client at a younger school age with developmental dyspraxia. Evaluation of fulfillment of set tasks and main goal of bachelor thesis.
    Another responsib. Pecharová, Petra (thesis advisor)
    Vacek, Ondřej, 1997 - (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ergoterapie (degree grantor)
    Subj. Headings ergoterapie * mladší školní věk * Neuro - vývojová stimulace * vývojová dyspraxie * occupational therapy * younger school age * Neuro - developmental stimulation * developmental dyspraxia
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188103
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.