Number of the records: 1
Školní prostředí z pohledu vybraných skupin žáků
Title statement Školní prostředí z pohledu vybraných skupin žáků / Marie Škudrnová Personal name Škudrnová, Marie, (dissertant) Phys.des. 85 listů : grafy Note Vedoucí práce Helena Vomáčková. Oponent Ladislav Zilcher Abstract Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků v riziku poruch chování a žáků s poruchami emocí a chování na běžné základní škole. Cílem práce je zjistit a analyzovat, jak tito žáci vnímají vybrané aspekty školního života. Teoretická část se zabývá školním prostředím, specifiky těchto žáků v procesu edukace a možnostmi intervence. Výzkumné šetření v empirické části je zaměřeno na zjištění a porovnávání rozdílů ve vnímání intaktních žáků a žáků v riziku poruch chování nebo s poruchami emocí a chování některých oblastí školního života. Jedná se o oblast celkové spokojenosti, úspěchu a příležitosti, negativního prožívání, formování identity, školního statusu, vztahu žáků s učiteli a interakce s vrstevníky. Pro statistické vyhodnocení dat získaných dotazníkovým šetřením je využit neparametrický test pro dva nezávislé výběry. Zjištěná data jsou následně využita pro doplňující kvalitativní šetření, ve kterém budeme podrobněji analyzovat vnímání školního prostředí žáků v riziku poruch chování či s poruchami emocí a chování. The theme of the diploma´s thesis is a education of pupils at risk and pupils with emotional and behavioral disorders in secondary school. The aim of the study is to find out and analyze how these pupils perceive selected aspects of school life by these pupils. The theoretical part deals with the school environment and the specifics of these pupils in education and the possibilities of intervention. The research in the empirical part is focused on finding and comparing the differences in the perception of intact pupils and pupils at risk or pupils with emotional and behavioral disorders of some parts of school life. This is overall contentment success and opportunity, negative experiences, identity formation, school status, pupil´s relationship with teachers and interaction with peers. A non-parametric test for two independent samples is used for statistical evaluation of the data obtained by the questionnaire. The obtained data are subsequently used for a supplementary qualitative research, in which we will analyze in more detail the perception of the school environment of pupils at risk or pupils with emotional and behavioral disorders. Another responsib. Vomáčková, Helena, 1958- (thesis advisor)
Zilcher, Ladislav (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings poruchy chování * sociální integrace * klima školy Subj. Headings žák v riziku poruch chování * žák s poruchami emocí a chování * školní prostředí * inkluzivní přístup * resilience * intervence * pupil at risk * pupil with emotional and behavioral disorders * school environment * inclusive approach * resilience * intervention Form, Genre diplomové práce Conspect 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb UDC 364-786 * 37.064 * 616.89-008.447 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186784 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 14250 3300714250 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1