Number of the records: 1  

Sociální klima třídy a jeho vliv na školní úspěšnost žáka v sociálně vyloučených lokalitách

  1. Title statementSociální klima třídy a jeho vliv na školní úspěšnost žáka v sociálně vyloučených lokalitách / Marie Richterová
    Personal name Richterová, Marie, (dissertant)
    Phys.des.52 listů : grafy
    NoteOponent Pavel Mühlpachr. Vedoucí práce Ladislav Zilcher
    AbstractBakalářská práce se skládá ze dvou částí, z teoretické, která se zaměřuje na vysvětlení problematiky a pojmů a z praktické, kde je zpracován výzkum. První kapitola teoretické části se zabývá sociálním klimatem třídy a možnostmi jeho ovlivňování, druhá kapitola pojednává o sociometrii a jejich technikách, ve třetí kapitole jsou vysvětleny pojmy školní úspěšnost a neúspěšnost žáka a faktory, které je ovlivňují, čtvrtá kapitola teoretické části rozebírá problematiku sociálního vyloučení a definuje pojem sociálně vyloučená lokalita a poslední kapitola se zabývá předešlými výzkumy na obdobné téma. V praktické části je zpracován výzkum, který probíhal v podobě sociometrického šetření a byl prováděn na základních školách v sociálně vyloučených lokalitách. K získání potřebných dat byl použit dotazník MCI "Naše třída" a klasifikační výsledky jednotlivých žáků. K výzkumnému problému byly stanoveny čtyři hypotézy. V závěru bakalářské práce jsou zpracovány výsledky výzkumu, porovnání s ostatními výzkumy na obdobné téma a jsou zpracována možná doporučení pro praxi.
    The bachelor's thesis consists of two parts, the theoretical, which focuses on explaining the issues and concepts, and the practical, where the research is presented. The first chapter of the theoretical part deals with the social climate in the class and how it can be influenced. The second chapter deals with sociometry and sociometric techniques. The third chapter explains the concepts of student success, scholastic failure and the factors that affect it. The fourth chapter of the theoretical part discusses social exclusion and defines the concept of socially excluded locality. The last chapter addresses previous research dealing with similar topics. The practical part presents research that took place in the form of a sociometric survey and was conducted at primary schools in socially excluded localities. The MCI (My Class Inventory) questionnaire and the classification results of individual pupils were used to obtain the necessary data. Four hypotheses were established for the research topic. The last section of the bachelor's thesis presents the results of the research, comparison with previous research dealing with similar topics, and possible recommendations for practical implementation.
    Another responsib. Mühlpachr, Pavel, 1962- (opponent)
    Zilcher, Ladislav (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings školní úspěšnost * sociálně vyloučené lokality * děti se sociálním znevýhodněním
    Subj. Headings sociální klima * školní třída * sociometrie * social climate * school class * scholastic success * socially excluded locality * sociometry
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    UDC37.091.212.7-026.18 * 316.334.55/.56-024.83 * 316.346.32-053.2-058.5 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00181150
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 127533300712753sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.