Number of the records: 1
Tvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy
Title statement Tvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy / Zuzana Kubcová mikolášková Personal name Kubcová Mikolášková, Zuzana, (dissertant) Phys.des. 72 listů : ilustrace, grafy Note Oponent Jan Janovec. Vedoucí práce Vlastimil Chytrý Abstract Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je úroveň tvořivého myšlení u studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na pedagogických fakultách dvou českých univerzit. Tvořivost učitele je v současnosti brána jako důležitý předpoklad pro efektivní výuku žáků. Pro výzkum byl použit ASK - Test deduktivního a kreativního myšlení (konkrétně část pro kreativní myšlení), který zjišťuje úroveň kreativního myšlení pomocí čtyř různých skupin úkolů. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů tvořivost, pedagogická tvořivost, slovní úloha, didaktická pomůcka a hra, činnostní učení a testování kreativního myšlení. V další praktické části byly definovány hypotézy. V empirické části jsou uvedeny a interpretovány výsledky získané sběrem dat, které byly vyhodnoceny kvantitativně. Všechna sebraná data byla vyhodnocována formou tužka - papír za pomoci vyhodnocovacího listu. Pro potřeby práce byla provedena induktivní analýza. The aim of the thesis is to explore and assess the level of creative thinking of students attendingthe Teachers training programme for primary school education. It involves students attending Faculty of Education of two Czech universities.Nowadays teachers' creativity is regarded as an important prerequisite for effective education of pupils. The ASK test was used to conduct the research. It is a test of deductive and creative thinking (specifically the part for creative thinking) which determines the level of creative thinking using four different groups of tasks.The theoretical part concentrates on defining the terms creativity, pedagogical creativity, verbal reasoning in mathematics (mathematical problem solving), teaching aids and games, activity learning and testing of creative thinking.The practical part includes the definition of hypotheses. The empirical part provides findings and their interpretation. The findings were acquired by collecting data which was quantitatively evaluated. All the data was evaluated using the pencil-paper form with the help of an evaluation sheet. The inductive analysis was conducted for the purpose of the thesis. Another responsib. Janovec, Jan (opponent)
Chytrý, Vlastimil, 1984- (thesis advisor)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings kreativita * didaktické hry * slovní úlohy * matematika Subj. Headings tvořivost * test kreativního myšlení * inteligence * motivace * tvořivá hra * creativity * creative thinking test * intelligence * motivation * creative game * didactic game * word problem Form, Genre diplomové práce Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 159.954 * 37.091.33 * 512.1 * 51 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177133 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 13728 3300713728 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1