Number of the records: 1  

Tvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy

  1. Title statementTvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy / Zuzana Kubcová mikolášková
    Personal name Kubcová Mikolášková, Zuzana, (dissertant)
    Phys.des.72 listů : ilustrace, grafy
    NoteOponent Jan Janovec. Vedoucí práce Vlastimil Chytrý
    AbstractCílem diplomové práce je zjistit, jaká je úroveň tvořivého myšlení u studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na pedagogických fakultách dvou českých univerzit. Tvořivost učitele je v současnosti brána jako důležitý předpoklad pro efektivní výuku žáků. Pro výzkum byl použit ASK - Test deduktivního a kreativního myšlení (konkrétně část pro kreativní myšlení), který zjišťuje úroveň kreativního myšlení pomocí čtyř různých skupin úkolů. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů tvořivost, pedagogická tvořivost, slovní úloha, didaktická pomůcka a hra, činnostní učení a testování kreativního myšlení. V další praktické části byly definovány hypotézy. V empirické části jsou uvedeny a interpretovány výsledky získané sběrem dat, které byly vyhodnoceny kvantitativně. Všechna sebraná data byla vyhodnocována formou tužka - papír za pomoci vyhodnocovacího listu. Pro potřeby práce byla provedena induktivní analýza.
    The aim of the thesis is to explore and assess the level of creative thinking of students attendingthe Teachers training programme for primary school education. It involves students attending Faculty of Education of two Czech universities.Nowadays teachers' creativity is regarded as an important prerequisite for effective education of pupils. The ASK test was used to conduct the research. It is a test of deductive and creative thinking (specifically the part for creative thinking) which determines the level of creative thinking using four different groups of tasks.The theoretical part concentrates on defining the terms creativity, pedagogical creativity, verbal reasoning in mathematics (mathematical problem solving), teaching aids and games, activity learning and testing of creative thinking.The practical part includes the definition of hypotheses. The empirical part provides findings and their interpretation. The findings were acquired by collecting data which was quantitatively evaluated. All the data was evaluated using the pencil-paper form with the help of an evaluation sheet. The inductive analysis was conducted for the purpose of the thesis.
    Another responsib. Janovec, Jan (opponent)
    Chytrý, Vlastimil, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings kreativita * didaktické hry * slovní úlohy * matematika
    Subj. Headings tvořivost * test kreativního myšlení * inteligence * motivace * tvořivá hra * creativity * creative thinking test * intelligence * motivation * creative game * didactic game * word problem
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC159.954 * 37.091.33 * 512.1 * 51 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177133
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 137283300713728sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.