Number of the records: 1  

Das literarische Motiv des Spielzeuges als Kinderbegleiters in anspruchsvollen Lebenssituationen

  1. P-DP 18614
    Bernardová, Markéta, 1986-
    Das literarische Motiv des Spielzeuges als Kinderbegleiters in anspruchsvollen Lebenssituationen [rukopis] / Markéta Bernardová. -- 2012. -- 72 l., v l. příl. : il. -- Ved. práce Jarmila Jehličková. -- Abstract: Cílem této práce je literární analýza a interpretace vybraných knih pro děti, které spojuje motiv hračky. Samotná existence hračky je patrná již z jednotlivých názvů knih: ?Als Hitler das rosa Kaninchen stahl?, ?Emma oder die unruhige Zeit?, ?Das Geheimnis der schwarzen Puppe oder Sara kommt von weit her?. Na úvod je třeba charakterizovat hlavní postavy děl a jejich vývoj. Další bod představuje analýza a interpretace motivu hračky. Zda je hračka průvodcem dítěte v náročné životní situaci. Plní-li hračka jinou funkci, jaká funkce to je. Důležitou část práce tvoří rozbor náročných životních situací, ve kterých se děti ocitají. Jedná se především o zpracování druhé světové války, nacionálního socialismu i vzrůstajícího neonacismu. Na konci práce se nachází shrnutí nejdůležitějších poznatků.. -- Abstract: The target of this thesis is literary analysis and interpretation of chosen books for children, which are connected with the motive of a toy. The presence of a toy is obvious from every single book?s title: ?Als Hitler das rosa Kaninchen stahl?, ?Emma oder die unruhige Zeit?, ?Das Geheimnis der schwarzen Puppe oder Sara kommt von weit her?. As an introduction it is important to define the main characters of writings and their progress. Another part represents analysis and interpretation of toy?s motive, whether the toy is the guide in difficult life situation. If the toy fulfils another role, the thesis describes it. The body of this thesis is analysis of difficult life situations which every single child can go through. This thesis mostly contains the processing the Second World War era, National socialism and also growing Neo-Nazism. The conclusion represents the summary of the most important findings.
    Jehličková, Jarmila. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky
    dětská literatura. druhá světová válka. motiv hračky. náročná životní situace. průvodce dítěte. šikana. národní socialismus. neonacismus. bullying. children´s guide. children´s literature. difficult life situation. motive of a toy. National socialism. Neo-Nazism. Second World War. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.