Number of the records: 1
Specifika kupního chování spotřebitelů při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby
- S-DIP 1202
Ledvinová, Lenka, 1984-
Specifika kupního chování spotřebitelů při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby [rukopis] / Lenka Ledvinová. -- 2012. -- 63 l., [9] l. příl. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Specifika kupního chování spotřebitelů při nákupu zboží dlouhodobé spotřeby Hlavním cílem diplomové práce je identifikace determinant kupního chování spotřebitelů při výběru lyžařského vybavení a komparace odlišností při nákupu běžeckého a sjezdového vybavení. V rámci práce bylo provedeno místní šetření v Libereckém kraji, které směřovalo k naplnění vytyčeného cíle. Výsledky získané ze shromážděných dat byly zpracovány a rozděleny do 4 kategorií podle toho, zda dotázaný zákazník nakupoval lyžařské vybavení pro sjezdové či běžecké lyžování a také podle toho, zda jej kupoval pro sebe či pro druhou osobu. Místní šetření ukazuje na to, že sjezdovým lyžařům více než běžeckým lyžařům záleží na tom, jak při svém sportu vypadají, preferují kvalitu a design před cenou produktu. Upřednostňují nákup v malých specializovaných prodejnách s kvalifikovaným personálem a doplňkovými službami. Vedlo toho pro zákazníka nakupujícího běžecké vybavení je jedním z nejdůležitějších faktorů cena a nejčastěji nakupuje ve velké prodejně se sportovním vybavením. Místní šetření je doplněno teoretickou částí, v níž jsou sepsány dosavadní vybrané poznatky jednak z oblasti kupního chování zákazníka se zaměřením na jeho determinanty a také poznatky o produktu jakožto předmětu směny na trhu.. -- Abstract: Specifics of purchasing behavior of consumers when purchasing durable goods The main objective of my diploma thesis is to identify determinants of purchasing behavior of consumers when choosing ski equipment and comparison differences of cross country and downhill purchase equipment. The diploma thesis was carried out local inquiry in the Liberec region, which directed to fulfill the pursued goals. The results obtained from the collected data were processed and divided into 4 categories according to whether the questioned customer buying ski equipment for downhill or cross country skiing and also according to whether customers bought equipment for them or for another person. Local research shows that more than downhill skier?s cross country skier?s matters on how they look at their sport, they prefer quality before the price and product design. They prefer to shop in small specialized stores with qualified staff and additional services. In addition, for the customer who buys cross country´s equipment is one of the most important factor price and often purchases in a large shop with sports equipment. The local investigation is completed by the theoretical part, where is written current chosen knowledge?s from the purchasing behavior of customers, focusing on its determinants, and product knowledge on the subject exchange in the market.
Reissová, Alice. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie
spotřebitelé. zboží dlouhodobé spotřeby. kupní chování. lyžařské vybavení. purchasing behavior. consumer. long-term goods. ski equipment. diplomové práce
330.123.5. 366-05. (043)378.2
Number of the records: 1